Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

tisdag 31 mars 2009

Toktidigt

Är uppe toktidigt, är redan helt slut, och förstår ju hur denna dag kommer att bli.

Strax efter kl 0400 ringer de från Kappa och fråga min sambo om några mätvärden. Efter det samtalet kunde ju han inte somna om, så kl 0430 åkte han till fabriken.
Då var jag ännu vaken, så jag drack vatten och gick på toa.
Försökte somna om, slumrade nog in. Kl0530 ringer min klocka, då var det dags att gå och väcka sonen, suck. Han skulle till Luleå med svetsar killen på jobb. De skulle åka 0600.
Sedan var det ju ingen idé att gå och lägga sig, så jag hoppade i duschen.

Det blir snabbmat till middag ikväll och tidig kväll.

Ute snöar det lapphandskar. Det är riktigt vackert ute med lite snö på träden. Men det lär väl tina bort under dagen. Men det är väl som de gamle säger "den nya snön tar bort den gamla".
Man vet ju nu, att veckorna framför oss bara är slask.
Man ser på katterna är de är mer smutsiga, för att inte tala om hur smutsiga småbarn blir denna årstid. Stackars dagispersonal. Själv hade man ju bara två att ta hand om :)

Imorgon är det sista kvällen på scrappar kursen. Trist, vi är ett trevligt gäng.

Onsdag kommer också mina föräldrar hem, något tidigare, pga torsdagens begravning. Känns tungt med begravning, det river upp så mycket i en.

På fredag är det irländsk afton på Framnäs folkhögskola. Funderar om jag ska ta med sambon dit, han gillar ju irländsk musik. Beror väl på hur mycket han ska jobba över denna vecka.

1 kommentar:

japp sa...

Hejhej... joo, de är allt roliga djuren.
Vi har börjat så smått ha ihop vår minsta med mellersta hunden, de gick ändå ganska bra.. har hopp om framtiden för dom.
Får köra hårt me det nu, så man slipper ha dom separerade.

Nepp, bäst å jobba på... snart e natten över, å jag får åka hem å sova..kram på dej. Helén.