Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 12 mars 2009

Längtan efter våren!!

Visst är de fina vårblommorna som tittar fram.
Det är dock inte nu, detta var i april förra våren då vi var i Stockholm. Men man kan ju få längta i alla fall.

Arbetsveckan är snart slut, den har verkligen gått undan. Har varit trött, var ju en intensiv vecka förra veckan med alla ungdomar :).
Igår hade jag i alla fall surströmmingsakademin här på middag. Vi träffas ju en gång i månaden och äter surströmming. Det var så GOTT!!! Men jag har haft eftersmak i dag hela förmiddagen.
Min sambo tyckte väl att jag inte luktade så gott heller igår kväll. Men godnatt puss fick jag i alla fall.

Sambon jobbar över ikväll, han trodde inte han skulle bli så sen men man vet ju aldrig.

Imorgon har jag junta, men det är hos grannen så det blir inte så långt att lufsa hem i svarta natten ;)

Har i alla fall fått en inbjudan till den 6 juni, då Piteå kommuns alla 63:0r eller de som gick ut åk 9, 1979, ska träffas. Gissa hur kul det kommer att bli :). Längtar som en tok. Tror att det kommer att bli fest hela långa ljusa natten. Jippee!!!

Yngste sonen har haft yrkes praktik tisdag och onsdag. Han har trivts som fisken i vattnet. Han ska praktisera tre veckor till och sedan är det ju i princip påsklov.

Påsk, ja, vi har inte bestämt oss än vad vi ska göra. Vi får väl se.

På måndag kväll kommer mina svärföräldrar (ex) och ska bo här några dagar. Killarna blir att så glad när farmor och farfar kommer. Och jag med.

Det ska i alla fall bli skönt med helg. Måste i alla fall städa, för det är rätt rörigt här efter sportlovet. Städa och plocka ihop är väl inte ungdomarnas starka sida, tyvärr.
Men kanske om det blir väder, att vi åker lite skoter. Det gjorde vi ju förra helgen, lördag med barn och släkt, söndagen, bara jag om min hjärtevän.

2 kommentarer:

Bibban sa...

Tack för titten hos mej, du är så välkommen tillbaka..

japp sa...

Heeij... joo, visst behöver vi få lite vårsol nu.. nu får de gärna tina bort.
Men ni som skulle åka skoter.. ok.. de får tina efter helgen..hihihi.

Så kul att grabben trivts på praktiken.. hur går det annars me jobb åså då.. i sommar?
Får se vad sofie ska göra.. hon ligger ju utanför kommunens nu, så vi får väl se.

Nu ska jag fixa lite innan jobbet.. men ha de så bra. kram på dej. å ha en fin helg. Helén.