Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 2 mars 2009

Snö, snö och åter snö...


Kung Bore han tycker nog att snö är väldigt vackert, för han slutar aldrig att dela ut denna snö. Snöflingorna dalar ned som oftast.
Igår var vi och tände ljus på min mans grav, det har aldrig varit så mycket snö som nu. Men det är väldigt vackert och fridfullt på kyrkogården.
Min sambo har fått skotta fram till gravstenen och han har även skottat till våra "gravgrannar".

Sportlovet har börjat och huset är fullt med ungdomar. Vi har alla fem barnen hemma plus pojkvän till yngste bonusdottern =6, sedan har det varit kompis till yngste bonussonen=7, sedan har äldsta bonusdottern haft fyra kompisar=11 och sist men inte minst har äldste sonen datalan med sex kompisar=17. Så, vi har i helgen haft minst 17 ungdomar här, sedan har ju det kommit och fått folk under tiden. Kan man kalla vår hus för UNGDOMSGÅRD?!

Men jag gillar ju ungdomar och det får ju hellre vara här än att ränna runt på stan. Fast där är de ju också ibland, men inte så ofta. Tack för det!! Jag har ju inte annorlunda ungdomar än andra.

Igår kväll spelade vi spel, grannen var också med. Så vi hade en mysig stund med en del av ungdomarna, alla 17 kunde ju inte vara med ;) Gissa om det är tomt i kylskåpet när alla har ätit frukost. Vännerna till barnen får dock äta middag hemma, när vi är så många.

Jobbat idag, men flexade ut kl 1230, skönt.
Sa till alla ungdomar, att ni som är hemma får fixa snön ute. Inte jag!! Det blev min ynste son som tog hand om den, puss på honom. Fast äldsta bonusdottern hade skotta lite tidigare och den äldste sonen skottade också lite. Så, då blir det övriga barn som får ta andra sysslor.
Jag och yngste sonen har varit en snabbis på stan (det går alltid fort med sönerna).
Bonus döttrar + pojkvän och andra vänner är också på stan.
Yngste bonussonen tvingade jag iväg på badhuset med två kompisar. Helst ville han sitta kvar vid datorn men så blev inte fallet. Den ONDA bonusmamman skickade iväg honom ;)
Han lite för liten än för att få bestämma allt själv, det är svårare med myndiga barn. Fast det är duktiga på att gå ut en stund i alla fall, de äldre barnen och det är bra.

Idag blir det Grekisk pyttipanna till middag. Längtar redan, kommer att bli så gott.

Inga kommentarer: