Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 4 april 2009

Spontan fredag kväll

Igår var det ju äntligen fredag. Det har ju varit en tuff arbetsvecka samt en känsosam vecka.

I torsdags var vi på min kusins begravning. Den var vacker och stämningsfull men samtidigt så full av sorg, och känslan av overklighet. Sedan är det ju detta med begravningar, det blir ju även ett tillfälle att träffa släktingar man inte sett på länge.

Tyckte om den här dikten, som jag hittade hos Annes Scrapperi.
Igår var mor och far förbi, de har ju inte varit här på länge eftersom de varit i Stockholm.
Sedan när vi satt kvar vid köksbordet, jag, min sambo och äldsta sonen, och bara pratade och njöt av fredagkvällen, kom bästgrannen och frågade om vi skulle följa med på Munksundspuben, och det gjorde vi med våra äldsta söner, grannens och våran. Vi hade så trevligt tillsammans och trubaduren var bra. En alldels lagom pubkväll.

Igår beställde jag och sönerna flyg till Stockholm. Vi åker på valborgsmässoafton och ska hälsa på lite släktingar, bla killlarnas farfar och deras pappas syskon. Vi hinner nog förbi min bror också och deras småkusiner. Sambon är i Mora med sin yngste son på innebandycup, så då tänkte jag att vi åker också och gör något kul. Sedan är det alltid trist när han är borta, speciellt sådana helger som är en längre ledighet.

Idag singlar sakta enstaka snöflingor ned och det är nollgradigt. Det blir nog en städdag idag.

Nä, ska gå och krama på min blivande man och se om han vill vakna till.

Inga kommentarer: