Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 6 mars 2009

Härliga morgonstund!!


Sitter uppe före kl 0700, trots att jag är ledig. Har kramat och vinkat av min käre sambo, som har åkt på jobbet. Ungdomarna sover och katterna har krupit ihop för vila, de har varit ute en stund, så det är bara jag vaken. Det är så härligt tyst i huset...mår som bäst nu...gubben på jobbet och sovande ungdomar-skratt- Nä, jag skojar, men nog njuter jag av tystnaden. För det har varit full rulle hela veckan.
Jag och sambon har ju tyvärr måsta jobba hela veckan, fast jag har haft möjligthet att flexa ut lite tidigare ett par dagar. Det är svårt för sambon att flexa ut när han har ett vikariat, dessutom blev det ett haveri också på fabriken i onsdags, så att han var tvungen att jobba över.

Det är gråmulet ute och -2 grader, men det ser ändå härligt ute.
Ungdomarna har varit riktigt aktiva denna vecka, de har åkt slalom både i Piteå och Kåbdalis, varit på badhuset och äventyrsbadet, de har kört skoter och grillat korv. Alldeles utan oss, fantastiskt att våra ungdomar är så stora och fixar det mesta själv :). Så jag måste väl erkänna, att de klara sig alldeles utmärkt utan oss på sportlovet, de har liksom inte samma behov av oss.
De har även varit på bio, haft datalan och spelat kort och spel. Sedan är de ändå vakna hela nätterna. Otroligt!! Själv har jag varit skittrött denna vecka, av allt stimuli av ungdomarna, tror jag.

I onsdags var vi på scrapkurs igen, lika roligt som vanligt. Har en underbar ledare i ScrapCarola .



Sönernas söta kusiner



Igår var vi på kalas, min förra mans lillebror fyllde år och vi var där på kalas och åt Sveriges godaste tårta. Min sambo var chockad, för både jag och barnen tog en bit till och det brukar aldrig hända. Vi är inte mycket för sötsaker.
Deras söta barn är ljuvliga. Vi bestämde i alla fall om det är väder på lördag, så ska vi göra en skotertur till Fingermanholmen, innan yngsta bonusdottern med pojkvän åker hem. Så då samlas vi alla i Munksunds hamnen för avfärd. Kul!!

Kommer att bli tomt i huset när alla bonusbarnen åkt hem.

Tänk vad jag har ett rikt liv, fem barn, två egna och tre bonusbarn samt en underbar blivande man. Vem trodde det för fyra år sedan, då livet var ganska svart.

Ska röja i huset idag, behövs när alla ungdomar härjar fritt ;)

Men det bästa av allt, jag ska nu hoppa i sängen igen. Man gör ju som man vill nu för tiden, he, he.


Inga kommentarer: