Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 20 april 2009

Måndagkväll och trött

Varit en intensiv dag, har dessutom sovit dåligt inatt pga att äldsta sonen sovit dåligt. Så vi har varit upp och gått inatt. Han sov dessutom vidare i morse, lät honom sova, ingen ide att skicka honom halvdöd till skolan. Han fick fara efter lunch. Håller tummarna att det går bättre imorgon.

Vi har nu suttit med svenskan en stund. Den ska han vara klar med till på torsdag, så vi hjälps åt. Han är jäkligt duktig på att få ihop meningar, jag är imponerad.

Idag har vi bytt stuga från Nalovardo till Ammarnäs, tydligen snöbrist i Nalovardo?!? Går det denna vinter??? Ammarnäs är högre upp, så vi hoppas på snö där.
Vi far redan torsdag kväll, ska sova hos killarnas farmor och farfar en natt innan vi åker vidare. Ska bli kul att träffa dem.
Det ska dessutom bli så kul att åka slalom igen, har inte åkt sedan dec-2004, i Storlien, så det är dags.

Nä, dags att ägna sig åt svenskan igen. Sonen har duschat (har tränat tidigare ikväll)

Just det, jag tog mig i kragen och har varit ute och gått. Fick en stegräknare på jobbet idag och från kl 1500 till nu har jag gått 5323 steg, mer än vad jag nånsin kunnat tro. Nu jäklar ska överflödskilona bort....hoppas jag ;)

3 kommentarer:

Åsa sa...

Det var ett par år sen man åkte i backarna i Ammarnäs, låter kul.
Hoppas ni får det riktigt härligt där.

kram Åsa

japp sa...

heeij.. härligt, man blir ju taggad av en sån räknare, sån skulle jag me haft, borde nog skaffa mej en.

Joo, visst har de varit skönt att de fått vara lediga. Nu är de vardag igen, å skoooola.
jag är själv ledig i veckan, så jag har väl som vanligt å göra.. hmm, ledigvecka är väl likamed hemmajobb..visst.. är de inte så..;-)

Hoppas ni haft en fin påsk.. här har de varit såå lugnt å skönt.
Ha de jättebra..kram på dej. helén.

Anna sa...

Hejhej! Grattis till det stundande giftemålet, jag förstod nästan att det var det som var hemlisen:) Jag är så glad för er skull, du och pojkarna är verkligen värda detta!

Visst är Felicia duktig? Nu går hon nästan helt problemfritt, släpper taget helt själv och går "långa" sträckor! Liten blir stor!

Vart ska ni gifta er någon stans btw? kram!!