Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 19 april 2009

Påsklovet sista dag...

custom image




Känns lite vemodigt att påsklovet är slut. Det har varit så roligt med alla ungdomar i huset.

Äldsta bonusdottern åkte hem med bussen imorse 0645!!!! Men hon ville vara kvar i det längsta. Hon och yngste sonen med flickvän var på språng igår tillsammans. De har kul tillsammans alla ungdomar numera, i alla fall de fyra äldsta. Den yngste bonus sonen är för ung ännu, och har inte så mycket gemensamt med dem. Men han har sin kompis i kvarteret som han är med.
Kändes riktigt tråkigt att hon for imorse, blev så tomt. Kan tänka mig hur det känns i pappa hjärtat, han blir alltid lite lågmäld när barnen har åkt. Han saknar dem ständigt.
Men hon kommer säkert snart igen, hon är ofta här :-)

Igår åt vi middag med våra föräldrar och barnen. Det blev oxfile, potatis gratäng cch hemmagjord champinjonsås (I´m so sorry, du skulle ha varit här min yngsta bonusdotter. Jag vet att du älskar kött. Men vi hoppade ju över fisken när du var här :). ) Det blev så gott.
Så nu berättade vi den stora fina nyheten "Vi GIFTER oss i september". Detta hade vi redan berättat för barnen förra veckan.
Äntligen så får jag min älskade sambo som min MAN och äntligen får jag ringen på fingret som vi köpt för så länge sedan, 1,5 år sen. :-)
Men all väntan har varit värd, barnen är glada och är med på tåget och föräldrarna verkar nöjda.
Men det har varit viktigast att barnen mår bra och känner att de ser fram emot detta, precis som vi. Tänk att livet kan vara så harmoniskt igen, efter fem kämpiga år.
Bästgrannarna ska vara värdpar, så klart!! Ska bli så kul att fortsätta planera.

"Visst finns mirakel" som hon sjunger Suzzie Tapper, det är verkligen min sambo. Han kom in i mitt liv då det var som tyngst och mörkast, och har verkligen varit ett stort stöd för mig. Han är dessutom en gudomlig bonuspappa till mina pojkar som miste sin älskade pappa för fem år sen.
Tack för att du finns, älskling!!


Idag är det halvmulet, lite varmare, 6 gr varmt men det verkar blåsa. Ska dammsuga igen, vi hade mycket folk här i går kväll, 8 personer kom och hälsade på oss igår, så vi hade en riktigt trevlig kväll. Men efter jag storstädat så blir jag lite halvmanisk, vill ha snyggt ett par dagar i alla fall.

Nu blir det goda mackor med laxröra på, ska väcka min sambo med frukost på säng. Det fick han igår också :). Han håller på att bli bortskämd, my darling ;)

Inga kommentarer: