Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 10 april 2009

GLAD PÅSK!!!

Detta var förra påsken. Då var vi på mina föräldrars stuga utanför Årrenjarka i början av mars. Vi hade sol varje dag men svinkallt. Men nog föredrar man ju kyla och sol istället för snömeja och mulet väder.

Då är påsken här och jag sitter uppe, som vanligt, ensam på långfredagsmorgonen. Det snöar ute och det är 2 gr varmt. Typiskt aprilväder får man väl säga. Igår regnade det. Vi är i alla fall hemma i Piteå, och det känns både konstigt och skönt. Brukar ju alltid vara i fjällen då det är påsk. Men eftersom vi är sjuka så är det ju tur att vi är hemma. Dessutom brukar ju äldsta sonen och äldsta bonusdottern stanna hemma då vi åker till fjälls, så i år är vi äntligen alla tillsammans!!!

Yngste sonen har varit upp, och var nu feberfri på morgonen. Hoppas det håller i sig över dagen.

Släppte ut katterna kl 5 imorse men bara de två yngsta har kommit in. Katten Gustav är fortfarande på språng.

I onsdagskväll, så handlade vi alla mat för påskhelgen, sedan hämtade vi mina bonusbarn från bussen. Skönt att se dem igen, ffa min sambo, som såg ut som en SOL. Han saknar dem hela tiden och jag tycker synd om honom ibland som får se sina barn så sällan. Men de har en god kontakt och han är världens bästa pappa till sina barn, även världens bästa bonuspappa till mina barn. Tack för att du finns älskling!!

Igår slutade vi jobbet vid 1230 och for då och handlade det som inte fanns och var glömt. Kl 1530 fick sambo rycka ut igen på jobbet, det var något haveri. Men han kunde vara hemma vid 1800 igen, tack och lov. Då åt vi middag och firade bonusdottern i efterskott. Min nya svärmor var också här.
Vi grattade även mina killars kusin, han fyllde 6 år igår och bor utanför Täby. Grattis alla födelsedags barn!!

Sedan spelade vi kort, Mas, vi som var hemma vill säga. Äldste sonen och äldsta bonusdottern var på språng som vanligt. Min son sover borta och jag hämta bonusdottern i natt, taxin är i gång!!
Sambon och yngste sonen klarade sig länge från att bli Mas, men till slut åkte sambon dit en gång :), kändes skönt.

Sedan slockande den trötta och lite hängiga mamman framför TV:n, gick och lade mig. Vi fick främmande, så efter jag hämtat bonusdottern satt jag uppe och var trevlig igen, till främmande gick hem någon gång inatt.

Idag blir det lammstek och potatis- och svartrotsgratäng med rödvinssås. Mums!!

Nä, ska kolla runt lite och även försöka få in den äldsta katten.

Ha en fortsatt skön och avkopplande PÅSK!!!

1 kommentar:

japp sa...

Hejhej.. myzigt att alla är samlade, hoppas ni får en helt underbar påskhelg. Kraam på dej å familjen. Helén.