Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 12 april 2009

Fortsatt påskfirande!!

Katten Felix har kul i snön, det blev djupa gångar av alla fotspår :)


Här grillar vi alla hos bästgrannen, varmt ute trots grått väder. Vi hade så mysigt och det var så gott med korv till lunch. Känns verkligen roligt med samtliga barn samlade.


Katten Felix på äventyr. Hade satt upp påskfjädrar i äppelträdet men det blev en spännande jakt för våra katter.



Det har varit en härlig påsk trots det grå vädret.
Idag skiner dock solen :). Härligt!!

Min sjuke yngste sons feber utvecklades till en halsfluss, så nu pratar han med tjock hals. Det var väl därför sänkan var hög. Men nu blir det inget penicillin, kroppen får ta hand om det där själv. Han får ta Ipren som smärtstillande. Lika bra det, då blir han mer motståndskraftig nästa gång han drabbas.

I fredags åt vi en fantastiskt go middag, lammstek med potatis-och svartrotsgratäng och rödvinsås.
Under denna middag berättade vi en roligt nyhet för alla våra fem barn, och de blev så glada, samtliga. Det kändes verkligen att vi gjort helt rätt att vänta med det vi velat göra så länge!!! Det kommer att ske i september.
Ska berätta mer sen, lite inofficiellt ännu :-)
Så denna kväll kändes verkligen harmoniskt. Kvällen avslutades med spel vid köksbordet med vår kära granne. Ungdomarna såg Star Wars.

Igår på påskafton var vi ute under dagen. Grillade korv hos grannen och njöt av vår ledighet.
Sedan hade vi stor middag här för 15 personer. Vi bjöd på baconlindade kycklingfiler, som var utbankande först och fyllda med pesto och sedan rullades ihop. Till det pommes chateau, sallad coh en god sås på matlagningsyohurt, tacosås och sweetchilisås. Mums! Sedan kaffe och tårta. Vi hade ett födelsedagsbarn med oss som fyllde 51 år. Grattis!!
Efter detta blev det spabad utomhus hos bästgrannen. Först vi vuxna och sedan ungdomarna.
Gissa om vi hade en trevlig dag igår?! En härlig påsk med andra ord.

Idag blir det väl att vara ute när samtliga har vaknat. Det är bara jag vaken, som vanligt :).
Vi har lite sovgäster här, har inte riktigt koll på hur många men kanske två i alla fall, kan vara mer. Jag somnade nämligen först igår.

Ha fortsatt skön påsk alla, nu ska jag fortsätta att njuta av påsk och storfamilj och av det som jag ska berätta mer om sen. Kramis på er alla!!!

Inga kommentarer: