Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 13 april 2009

Ännu en ledig dag, annan dag PÅSK

Detta var vårt påskträd innan våra påskkatter tyckte att fjädrarna skulle anfallas och dissikeras.



Jag var också med på korvgrillningen härom dagen. Har kommit på att jag sällan är med på kort för att jag är bakom kameran. ( Ska väl också tilläggas att jag inte är så förtjust i att bli fotad) Men min äldste son tyckte att mössan jag lånat var så ful, och att jag såg KUL ut, så då åkte kameran fram. Dessa barn!!

I dag måndag var vi uppe tidigt, en strålande varm solig morgon. Vi skjutsade mina yngsta bonusbarn till bussen, de skulle hem till sin pojkvän, flickvän och mamma. Sorg i hjärtat på min sambo. Det tär på honom att barnen bor så långt borta. Men jag förstår honom, själv skulle jag också ha ont i hjärtat. Han är otroligt barnkär min käre sambo, mer än mig faktiskt.
Sedan for vi på min mans grav och tände ett ljus. Mina föräldrar hade varit dit med påskliljor och det var så fint på graven.
Sedan tog vi in mina föräldras post eftersom de är i fjällen, Årrenjarka.

När vi kom hem igen var huset tomt, yngste sonen och äldsta bonusdottern sover hos en gemensam kompis till dem båda. Den äldsta sonen är på datalan. Det var så tyst i huset, har inte hänt på 100 dagar, tror jag, så vi tittade på varandra och la oss igen. Vilken härligt känsla :)

Igår var min mans släktingar förbi, bla svägerskan som bor i Tibro nu. Hon berättade om gröna gräsmattor och blommor. Känns avlägset.
Men vi ska ju till Stockholm på valborgs, så då kanske man får en försommar smak.

Nu har jag dock duschat, kokat kaffe och ska väcka min sovande blivande man :)
Solen skiner och det är dags att gå ut och njuta av den underbara vårvintern, som vi kanske bara har här uppe.

PS Katten Felix hänger i äppelträdet igen och jagar de få fjädrar som är kvar, sötnosen!!

Inga kommentarer: