Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 18 april 2009

Go morron alla!!

Katten Gustav i lektagen, jagar katten Herberts svans. De gillar att busa med varandra, alla tre katterna. Där emellan kryper de ihop tillsammans och sover.

Vaknar till en strålande solig morgon. Det är -1 gr i skuggan. Gick ut och hämtade tidningen, jisses vad det blåser. Tur att jag var ensam ute, för annars hade jag nog skrämt grannarna, ha, ha, för morgonrocken flög upp.

Slutade ju kl 1100 igår. Skönt. Sambon flexade också ut, så vi for och tog en lunch på stan. Det är så skönt att få mysa en stund för oss själv, speciellt eftersom det är fullt hus hos oss med egna och andras ungdomar.
Igår for jag på stallet. I grannhuset bredvid stallet finns ett uthus, där brukar tydligen också katten Gustav husera. Så jag gick och ropade på honom (han har ju varit borta i tre dagar) och då kom han springande och jamande, precis som att, "var har du varit, jag har väntat så länge". Tok katt.
Så nu har han hållt sig kring huset igen, tills han nu drar iväg igen. Han trivs verkligen på stallet, en riktig stallkatt det där. Men han är ju från Arnemark och bodde tills han var fem månader nära ladugårdar och stall.

Tog golven igår, för det var rena sandtaget. Hu!! Ska dammtorka idag, välbehövligt. Kanske jag får mindre rinnsnuva och mindre nysningar. Tror dock att jag påverkas av snömöglet, nu när det töar ute.

Fortfarande mycket snö kvar, har nog inte varit med om detta på länge, tror nog att det var före 1990. Sedan killarna föddes har vi inte haft så här mycket snö.

Ha en fortsatt skön helg alla!!

1 kommentar:

Anna sa...

Hejhej! Hur har ni det?
Vi har det bara bra här nere. Njuter av en ledig lördag mitt i allt arbete.

Jo jag kommer att vara ledig 7 veckor i sommar, himla skönt!

Jo vi kommer nog ses mer än en kram, speciellt när mamma ska flytta tillbaka till munksund. Men nu år hon inte flytta något mer, måtta med allt! :)

Vad är det för spännande överraskning som du skrev om tidigare? Jag tror nog jag kan gissa men man vet ju aldrig:)

Kramar från oss!

Hörde av mamma att du blir mammaledig framöver. Hoppas vi hinner ses längre än en kram. Nu bor hon ju dessutom närmare då. Ha, ha, nu ska vi alla flytta igen åt din mor men det känns bra att få henne till Munksund igen.
Kramar Carita