Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 22 januari 2009

Typiskt...

...glömde ta fram kycklingfiléerna ur frysen imorse, så nu ligger de i kallvatten för upptining.
De ska dock in i ugn, så de behöver väl inte vara riktigt helt upptinade men inte då frysta i alla fall!!

Veckan har flygit iväg, tycker inte att jag gjort något speciellt, varit trött. Ska försöka gå på promenad i alla fall. Ska ju gå ned i vikt, går hur bra som helst gällande maten och sötsaker, det gäller bara att röra på sig. Då man var småbarnsföräldrar och hemma, då gick man ju långpromenader och sköt tvillingsulkyn framför sig i stort sett varje dag. Men nu jobbar man och då hinner man ju inte det på samma sätt

På jobbet pratas det mest om budget och besparingar, så nu gäller det att tänka igenom allt vi ska göra och försöka hitta där man sparar eller drar in pengar. Hmm, hur det nu ska gå till inom landstinget ;/

Äntligen tror jag det blir en helg, utan festligheter för samtliga inblandade i denna familj. Ska bli så skönt.
Ska försöka kombinera nytta och nöje=mys. Skulle gärna hinna scrappa också, men jag känner mig lite tråkig med de övriga då jag sätter mig ned, speciellt med min sambo. Vi gör ju gärna saker tillsammans och han gillar inte att scrappa ;)

Nästa vecka ska han till Vadstena ett par dagar. Själv ska jag på surströmmingsträff (jag längtar så!!!) och så har vi junta på fredag, får se vad det blir. Det blir nog matlagning och spel, kul.

Fortsatt blidväder, 2 gr idag. Före det så snöade det i tre dagar, så nu är det vitt och fint igen

Tittat på en ny kamera, den jag vill ha kostar mellan 5500 och 7000 kr. Så det är bara att börja spara. Vill ha samma kortutskrivare som mamma också, och så vill jag ha en cuttelbug men man kan ju inte få allt, näe, det går ju inte. Får vara glad att jag har min familj, så det så.

Dags att kolla kycklingen...

1 kommentar:

Carola sa...

JAG, jag blir sugen på scrappa, bara av att LÄSA ditt inlägg :) Ord som scrappa, kamera och cuttelbug får det att vattnas i munnen på mig ;D
Får nog avsluta min bloggrunda nu och gå och pyssla lite...
Tack för att jag fick lägga upp en till Dig, hos mig.
/Kram Carola