Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 18 januari 2009

Söndagsgöra

Det har varit en lång söndag. Vaknade kl 0945, släppte in katterna, som väckte mig 0715 och ville ut.
Duschade, gjorde frukost åt min sambo och väckte honom.

Grannens dotters sambo kom förbi o drack kaffe, de skulle låna skoterpulkan.
Sedan var vi ute och gick nästan en timme. Den svarta katten Herbert följde med oss hela vägen, men vi bar han ibland, när det blev för farlig väg.

Sedan for vi iväg till återvinningen med skräp, pantade flaskor och HANDLADE MAT för 1½ vecka, det ni. Satt igår och planerade matsedel. Handlade massor men det blev inte dyrare än vanligt, jag menar en vanlig helg. Där ser man vad god planering är bra.

Igår gjorde jag en jättegod kyckling med mozzarella, bladspena o tomater, mmm. Idag har jag gjort köttfärslimpa med parmaskina, mozzarella o bladspenat, godkänd men inte lika gott som igår.
Efter middagen har jag gjort grekiska köttbullar och grekisk potatissallad.

Har även tvättat och vikit tvätt. Har varit en riktig husfru idag.
Fast det har jäklats en del emellanåt, då får man räkna till 10 ;)

Ska nu hoppa i säng, känner mig så nöjd!!!

Inga kommentarer: