Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 4 januari 2009

Ännu en skön morgon...

...sitter o lyssnar på hur perkulatorn brummar o hur Herbert, vår svarta katt, knaprar på sin mat. Tänk att livet kan vara så skönt.
Det är kallt ute, -14 gr, Herbert kom in direkt när jag ropade. Felix o Gustav härdar visst ut lite till, för de kom inte. de två andra katterna.

Igår städade jag i sovrummet. Sambon hjälpte mig att sätta upp lite gardinstänger, så idag ska jag på Jysk. Saknar fästen till min äldste sons rum o stänger till bonusdotterns rum o yngste sonens rum. Känns som att hon bor här igen, nu när hon varit så länge. Önskar att hon blev kvar.
Ska äntligen få sätta upp gardiner. Saknar dock fönster brädor men ska nog fixa det till veckan, så då kan jag köpa blommor o blomkrukor. Saknar blommorna, tror också att luften blir bättre med blommor.

Igår kväll var vi bjudna hos bästgrannarna på middag, sedan drack vi kaffe här o vi bjöd dem på en god vindrink, Pepino med fruktsoda o is. Mycket läskande.
Sedan for bonusdottern på partaj igen. Hon och kompisar skulle på kårhuset på musikhögskolan o lyssna på musik. Hon verkar trivas så bra här. Fast hon tycker det blev tomt när killarna for bort men de kommer ju imorgon. Hon gillar när det är fullt med ungdomar i huset, som det alltid är här.
Så med andra ord fick vi en kväll, helt för oss själva. Gissa om vi myste, vi tar vara på varenda stund vi får för oss själva :)

Idag ska vi på middag hos svärmor. Skönt, en till dag utan att behöva laga mat.

Måste ringa o höra sen hur killarna har det, längtar alltid efter dem, fast jag njuter av att vara själv ibland. Men de har det alltid toppen hos farmor o farfar.

Inga kommentarer: