Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 2 januari 2009

Andra dagen på nya året


Jag njuter, alldeles tyst i huset. Kallt ute, -13 gr o solen lyser mellan våra höga tallar o granar.
Har skjutsat mina killar till busstationen, de ska till farmor o farfar i Sandsjön, mellan Storuman o Sorsele. De ska vara där till på måndag. Så nu har vi bara ett barn hemma, kors i taket, den äldsta bonusdottern.
Så jag måste säga att jag njuter, så där egoistiskt som mammor kan ibland.

Min käre sambo jobbar, sedan är han ledig fyra dagar o vi ska ha så härliga dagar tillsammans. Det är så sällan mina söner är borta, så nu kan vi rå om varandra, så där lite extra.

Idag ska jag inte göra många knop. Tvätta lite o vika lite tvätt. Laga mat förstås. Men inte mycket mer.
Såg att det var sista delen på Sagan om ringen, så sambon ska väl se den. Jag har sett det en gång, o det räcker för mig. Så det kanske blir lite scrapping ikväll :)
Men vill han mysa, så gör vi det, så klart!!

Ska väcka bonusdottern vid 12, tyckte pappan, hon sov hela kvällen igår o kanske hela natten, vad vet vi?! Tydligen jobbigt för ungdomarna att fira nyår!!!! ;)

Inga kommentarer: