Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 11 januari 2009

Söndag igen...

Helgerna går för fort.
I fredags jobbade ju min sambo hela kvällen och natten, så jag scrappade. Han kom inte hem förrän 0500, stackarn.

Lördag var jag med yngste sonen på stan o gjorde lite ärenden. Bla köpte nya skor åt honom, hans gamla hade gått sönder.
Sen lämnade han in sin Sony Ericson telefon, för vilken gång i ordningen vet jag ej. Nu har jag, min yngste son o äldsta bonusdotter haft Sony, och jag säger det, vilka JÄKLA skräptelefoner. Alltid är det någon knapp som inte fungerar. Dessutom har säljaren mage att säga, köp Nokia. Då ska man väl för tusan inte sälja Sony Ericson om man vet hur de tjorvar.
Mitt humör sjönk till noll, kan man säga. Dessutom gäller ju inte garantin längre, så vi kanske måste köpa en ny telefon. Vi får se men jag kan ju säga att det blir INTE en SONY.
Sedan köpte vi nya halsband till katterna, lite scrappmaterial o en 50års present. Ett vackert martiniglas som hon önskat, hon fick ett, det var svindyrt men vackert.
Yngste sonen tycker inte om att gå på stan, så det gick undan med köpen kan jag ju säga.
Men jag är också en snabbshoppare, orkar inte gå i affärer länge.

Vi gjorde en god middag igen, färsk pasta med lövbiff i tunna skivor med chili- och paprikaost sås. Mmm, smarrigt.

Sedan dusch och på 50års kalas. Mycket trevligt, vi kom hem kl 0100. Somnade direkt men vaknade efter ett tag, för att se om min 18åring kommit hem från Pentryt. Nä, då ringde jag. Då var han hos en kompis här i närheten. Skönt. Somnade om.

Ska nu ta bort julen idag. Ikväll kommer min svärmor o svärfar (min tidigare mans föräldrar) och ska bo här några dagar. Ska bli så kul, och ffa för killarna.
Dags att väcka sambon med frukost.

Inga kommentarer: