Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 8 januari 2009

Kvällstrött...


Här fixar jag gardiner för fullt o har hjälp av katten Herbert, som bara älskar att vara med.


Har nu jobbat i två dagar, dessutom jobbat över båda dagarna, fullt upp på jobbet. Men det har ändå gått bra.
Sambon jobbar också över, kommer sent ikväll. Trist men han hade förberett mig och vi har ju inga småbarn att ta hänsyn till. Så jag gör annat.

Fick inte upp äldste sonen till skolan idag, förbaskade 18-åring :( . Nog var det skönt när man kunde lyfta dom med en arm o säga: Så här är det, du ska till skolan!! Men idag orkade jag inte med någon strid. Men imorgon ska han dit, så det så!!

Har gjort toppen god älggryta idag. Först brynte jag köttet, sedan brynte jag champinjoner och sparris, sedan blandade jag ihop allt. Fick puttra en stund, sedan i med låglaktosgrädde, soya, salt och peppar. Serverades med mandelpotatis och broccoli. Super gott!!

Hade tappat min börs ett tag i dag men så hittade jag den i en påse med festmust. Typiskt mig!! Hann ju ringa min sambo och säga att jag tappat den, så nu skaka han nog på sitt huvud, som vanligt åt mig. Puss på han!

Dan innan trettondagsafton fick jag ett ryck o lade upp 13 st gardin längder med fliselin, så enkelt men inte så kul. Det blev super fint i rummet, inte lika nöjd i sovrummet men ganska nöjd i köket.

Nä, ska scrappa en stund.

1 kommentar:

svartängel sa...

Aaaa älgkött är såå gott..mums