Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 1 januari 2009

Nytt År 2009


Då är 2008 slut, det blev ett synnerligen gott år, precis som jag önskade. Vi har haft några tunga år men vi verkar nu ha landat i tillvaron o det känns stabilt o harmoniskt.

Ja, vad har hänt under 2008. Ja, jag hann inte bli fru, men dock en fästmö till min underbara man :)
Väntar nu på att bli fru!!!

De tre äldsta barnen flyttade in i sina rum på den nya övervåningen, jippee. Skönt att ha ungdomarna där uppe.
Barnaskaran minskade, äldsta bonusdottern flyttade hem till sin mamma. Men hon är ofta här o det känns skönt.
De tre äldsta barnen har sommarjobbat o tjänat egna pengar.

Vi har blivit med en katt till, en hittekatt utan halsband som ingen saknade, trots att vi försökte hitta ägaren. Så nu har vi tre snygga katter. Men det blir ingen mer, för då flyttar min sambo ;)

Vi har fortsatt att bygga o fixa med huset, målat, gjutit grund till inglasningen, satt in kamin mm.

Vi var på ett underbart fint bröllop 080808, min sambos systerdotters. Vi fick då en liten minisemester utan barn, härligt. Fast innan var vi med nästan alla barnen på en tvådagars semester.
Sedan har vi varit på utomlandssemester med alla barnen utom min äldste son, som reste själv med sina kompisar. Mycket uppskattat av barnen o skönt för oss att få rå om dom så där. Det är tredje gången vi är iväg med dem.

Våra 16 åringar har börjat gymnasiet. Skönt för dem att lämna högstadiet, ffa Pitholmsskolan, som kan vara lite tuff.
Sonen går energi o bonusdottern bygg. Äldste sonen går ju industri, så vi har snart tre som blir praktiskt lagda. Skönt.

Min sambo har fått nytt jobb, eller nygammalt, han är drifttekniker på Kappa, där han tidigare arbetat som mekaniker.

Då det gäller mig själv så trivs jag förträffligt med livet, får mer o mer tid för mig själv, vilket känns skönt när man fyllt 45 :)
Jag jobbar 75% o ska fortsätta med det. Jag ska ägna mer tid åt mitt favoritintresse, foton. Har börjat scrappa o ska göra två fina album åt mina söner från vår Thailandsresa 2005.
Mer tid för varandra har även jag o min sambo fått, vilket verkligen känns härligt.
För övrigt ägnar jag mig åt min familj o mitt hem.

Inför 2009 vill jag äntligen blir fru. Det känns nog som att det ska gå bra för samtliga inblandade (barnen).
Jag vill gärna ha små weekends med sambon då o då, vilket vi alltid försöker ordna. Vi är bra på att skämma bort varandra.
Jag vill fortsätta vara ute i naturen o gärna någon resa då o då, med eller utan barn.

Jag ska gå ned i VIKT, det bara är så, ffa om jag ska bli fru, vill jag inte vara så rultig tultig. Fast jag vet ju att han älskar mig ändå. Men som sagt, jag trivs inte riktigt med mina kilon.

Nu ser jag fram emot trettondagsafton på Pite Havsbad, där vi är varje år o roar oss. Ett bra tillfälle att få fixa till sig o klä upp sig, istället för att alltid gå i mjukiskläder.

Nyårsafton 2008 då??
Jo, vi firade här hemma med goda vänner o svärmor. Vi hade riktigt trevligt. Åt så god mat:

Förrätt
Avocado, mango, kräftstjärtar i hot chili sauce.
Varmrätt
Dubbelmarinerad fläskfilen med västerbottens ost gratinerad potatisgratäng o en ljuvlig champinjonsås
Efterrätt
Pannacotta på hallonspegel
Sedan kaffe o hemmagjord körsbärslikör (körsbären var från vårt körsbärsträd i Fagervik)

Mmm, fantastiskt!!

Under kvällen spelade vi TP, inte mitt favoritspel, jag är totalt värdelös. Vi spelade i lag, så jag smet ibland o såg på bla Mannen med den gyllene pistolen. För den var inspelad i Thailand, precis där vi har varit. Så kul att se o många minnen dyker upp.


Vid 12slaget drack vi skumpa o sköt raketer, sedan drack vi kaffe igen o åt kladdkaka som svärmor hade med sig, tom två. Men vi orkade bara en, så en fick följa med till Timrå med yngste bonussonen, som åkte hem idag.

Det vara bara yngste bonussonen som var med oss, de andra tre tonåringarna var på nyårsgalej!! Vi pratade med dem under kvällen för att kolla läget, o allt verkade bra. Jag var körklar, i fall att något skulle hända.
Yngste sonen sov sedan hos sin tjej, bonusdottern hos en kompis o min 18åring kom hem med två kompisar kl 0600!!!! Men de verkade alla glada o nöjda. Skönt!

Nu är alla festar kvällar över för ungdomarna, nu är det min o sambons kvar, så det så!


Jag är så nöjd med mitt liv, o ser fram emot 2009!!

Inga kommentarer: