Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

onsdag 3 december 2008

Vinter hela dagen


Det har snöat hela dagen, men det är fint ute.
Började med att skotta när jag kom hem o sitter här blöt i håret...
Katten Gustav höll mig sällskap, verkar tycka att snö är helt okej, bara jag får gå in när jag vill!!

Igår hände något trist på vårt gymnasium, en kompis son blev brutalt misshandlad när han gick emellan ett bråk, slutade med att de sparkade honom i huvudet. Vad är detta för fasoner!!!???
Sedan är man ju rädd att bråken ska fortsätta, att det ska hämnas osv. Känns inte bra. Pratade med min äldste son, som förstås helst vill trycka ned dessa knäppa killar under asfalten men jag försöker säga att vuxna får sköta detta, för dessa killar kan ju inte vara helt normala. Jag får hoppas att han o hans kompisar lyssnar. Jag får ont i magen av sånt här.

Ska ta det lugnt ikväll, vi har varit o hälsat på folk, två kvällar på raken, kors i taket! Imorgon ska jag på spa-o bastu kväll på jobbet. Jag ska ta en ansiktsbehandling. Känns skönt att veta att man har det framför sig. Riktigt LYX!

Min sambos äldsta dotter kommer ikväll eller ev imorgon. Ska bli kul, länge sedan vi fick rå om henne.

På fredag är det kalas för min sambo o hans dotter (som fyller år på lördag). På lördag ska vi på 50-års fest. Ska bli så kul!!!

Söndag är man väl trött (eller heter det bakis...) och packdag, för måndag åker jag till Härnösand. Vi är en kurator, en sjukgymnast, en läkare o så jag, arbetsterapeut, som ska berätta hur vi arbetar i team. Kommer hem sent på tisdagkväll. Så det blir nog sovmorgon nästa onsdag. Hjälp, då har det redan gått en vecka.

Inga kommentarer: