Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 21 december 2008

Söndagmorgon

Det är så mysigt att sitta uppe själv vid julgranen. Den klädde vi igår, medan vi lyssnade på julmusik. Det är så härligt med jul. Sedan drack vi glögg o åt pepparkakor.
De övriga i huset sover, katterna har gått ut, så det är bara jag o tomtenissarna som är uppe.
Det är vackrare ute igen i alla fall, det har snöat lite o det är vitare ute igen. Idag verkar det dock inte komma någon snö.

Helgen har som vanligt gått fort. Min sambos äldsta dotter kom ju redan i fredags o försvann direkt med sina kompisar på någon fest. Det är kul att hon har kvar sina kompisar här.
Igår kom han andra barn, yngsta dottern o sonen. Vi åt god middag med dom, två rätter, stekt fläskfile o stekt lax med palsternacka, morötter, potatis o rödlök-stekta i ugn. Mycket gott. Vi måste nästan alltid laga två måltider när vi är alla, för vi har ett par barn som är så kräsna med maten.
Sedan såg vi Harry Potter. Jag tror att alla åldrar gillar honom.
Min äldste son fortsätter med sitt datalan o yngste sonen har tjejen här.

Idag ska vi försöka göra klart julklapparna o ikväll ska vi ha lilla julafton med min sambos barn. De åker till Haparanda imorrn.
Själva jobbar vi två dagar till innan vi får ledigt. Ska bli så skönt med ledighet.

Tyvärr har jag jätteont i halsen o är lite småförkyld. Samma med äldste sonen. Min äldste bonusdotter klagar över ett öra, så vi är inte riktigt kuranta. Men det är många som är förkylda o så går det vinterkräksjuka.
Då är jag hellre förkyld än att kräkas, så det så.

2 kommentarer:

Carola sa...

Vi har just tagit in vår julgran oxå. Det blir till att klä den imorgon. Det såg så mysigt ut på Ditt kort så nu längtar jag...
God Jul på Dig!
/Kram Carola

svartängel sa...

Hoppas du inte blir sjuk nu innan jul. Håller med dig om att de är bättre med lite förkylning än magsjuka. Särskilt nu kring jul då man inte vill missa alla god mat:-)
Kram