Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 20 december 2008

Tidig morgon

Klockan ringde 0800, min sambo skulle o jobba igen kl 0830. Han jobbade till kl 0300 inatt, stackarn. Så jag steg upp med honom o det är så tyst o mysigt i mitt NYSTÄDADE hus, ja, det är fantastiskt.

Sitter vid mitt köksfönster o tittar ut o ser hur det ljusnar allt mer. Den stenhårda vita snön, -9 gr idag, ser riktigt fin ut på morgonkvisten. Min lyktor ute brinner med ljus i.
Kom just på att jag måste tända på min förre mans grav, eller så sparar jag det till julafton, så att det brinner hela julhelgen. Tror att jag gör så.

Ska hänga på bolagets lås kl 1000, med "gänget utanför". Ska köpa julcider o glögg. kanske någon öl till min sambo. Orkar inte trängas där senare idag.

Ska försöka köpa lite julklappar också. Sedan får väl jag o min sambo köpa annat sedan, vet ej vad han planerar. Vet ännu inte vad jag ska ge honom, har någon ett tips??
Alla våra barn vill helst ha pengar, o då får dom väl det, kanske.

Jag ger alltid mina "karlar" julkalsonger till jul, det ska vara rött i dem eller något julmotiv.
Blivit en kul grej.

Nä, ska äta frukost o sedan på stan.

Inga kommentarer: