Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

onsdag 17 december 2008

Mat, mat, mat

Håller med henne som skrev en krönika om mat. Visst känns det som att det ska tillagas o ätas mat hela tiden. Först frukost, lunch o sedan middag. Ännu värre var det när barnen var små, då var det mellanmål o kvällsmål också, hjälp. Då gick tillvaron ut på mat kändes det som.
Sambon fick i alla fall en ny liten kokbok när han fyllde år o jag har hittat ett par goda recept i den, som tur är. För ibland får jag mattorka. Skulle vara skönt att bara ta en nyttig tablett ibland o så blir man mätt.

Skitväder har vi också, mitt i vår fina vita vinter. Det regnar sedan ett dygn tillbaka, 3 gr varmt, fy o blä. Hade vi inte redan fått så mycket snö så hade den varit borta nu. Men det är isvägar överallt.

Sambon arbetar som bara den, började halv 7 i morse o har inte kommit hem än. Det är stopp på Kappa. Kan tro att han är trött nu stackarn.

Själv så har jag häcken full på jobbet, vet ej när jag ska hinna med allt. Tur att det blir nytt år snart, kanske finns det mer tid då!?

Varit på stan med äldsta sonen, han skulle på apoteket. Köpte en julklapp till mamma från pappa. Han ville ge en riktig julklapp, vad är det, kan man ju undra. Skriver inte det här ifall hon hittat hit, man vet ju aldrig. Men det blev en mjuk o skön julklapp i alla fall. Så här gör min far varje år, ber om hjälp strax före jul. Men jag får så mycket hjälp av honom, så jag hjälper gärna till.
Ikväll fick jag främmande av min kompis från Svensbyn o hennes dotter. Så kul. Vi har tittat på kort o drömt oss tillbaka till Thailand, där vi var 2005.

Imorgon är det jullunch på Furuborg, så trevligt o gott. Det bästa är att man inte behöver tillaga den o inte är det rester heller. Vi blir bjudna av den trevliga företagsbyn varje år.

Två dagar kvar, sedan jullov, så skönt för killarna o alla andra barn. Den yngste har slitit som ett djur, har haft mycket prov denna vecka o förra veckan. Jag hoppas det går bra nu imorgon för honom.
Båda har haft utvecklingssamtal, det verkar gå bra för båda. Ja, på den äldsta var jag inte med, han är ju 18 år nu o tycker att han fixar detta själv, sötnosen.

Har JULSTRESS i magen, känns som att det är mycket ofixat än, städning, julklappar, mat men det mesta brukar ju lösa sig. Ska städa i helgen. Är ledig på fredag. Sedan jobbar jag måndag o tisdag, sedan ledig TVÅ veckor. Toppen!!

Hoppas min arbetssamme man kommer snart, längtar att få krama om honom.

Längtar efter JULEN!!!!!!

Inga kommentarer: