Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 2 juli 2010

Piteå Summer Games och weekend Luleå

Idag har jag haft sommarkänslor, en lugn skön em. Har legat ute och löst korsord till maken kom hem. Då kom han ut och bjöd mig på en rom och cola. Kändes nästan som om att man hade semester.
Nu är det bara två veckor kvar :)

Yngste sonen jobbar sina sista dagar i helgen. Bonusdottern sin sista dag ikväll. Sedan har de sommar lov. Bonussonen han har klippt lite gräs och fått en slant. Annars så får jag tvinga upp honom vid kl 1200 varje dag, men han smyger gärna i väg och lägger sig i en annan säng. Men han har otur, jag är van att jaga upp ungdomar ;) Önskar att han ville vara ute mer, men han säger att han mest spelar dator hemma och gör gärna det här också. Det är ju svårt för oss att aktivera honom eftersom vi jobbar. Så vi vet väl inte om han sover hela dagarna eller spelar dator/tvspel hela dagarna, tyvärr. Det är nog lite trist att vi jobbar men det visste han ju när vi kom upp, så det blir mycket ensam tid för honom. Han är vaken när vi sover.
Äldste sonen har kommit hem från sjösportslägret, där han varit ledare i fem dagar. På måndag börjar han att jobba, och har jobb till att börja med i fem veckor. Skönt.

I helgen får också ungdomarna klara sig själv, eftersom vi ska på weekend till Luleå. Vi åker imorgon bitti. Vi ska mysa från lördag till söndag på tu man hand. Det behöver vi. Är det vackert väder blir det nog picnic med lite vin och tilltugg :). Sedan ska vi dricka champagen för att fira vår snart 1 åriga bröllops dag. Vi fick den när vi gifte oss, så det är dags. Vi har ändå en flaska kvar än men den får vi väl ta i september.
Den 19 september får vi dessutom öppna en bröllopspresent, som vi inte har fått öppna än. Vi var tvungen att vänta ett år :) Jag som är så nyfiken.
Den dagen kommer vi förhoppningsvis hem efter en vecka på Rhodos med bästgrannarna.

Det är ju Piteå summer games, där tusen tals ungdomar spelar fotboll, dygnet runt nästan. Blir att cykla in en sväng till stan och känna stämningen och se paraden. En av Sveriges största fotbollstuneringar för ungdomar :)
Det bor folk överallt bla på dagis bredvid oss och vi hör matcher från fotbollsplanerna bredvid oss. Detta är en kanon helg i Piteå.

Nä, ska nu gå ut till maken som wokar vår middag. Ha en skön helg. Det ska vi ha :)

Inga kommentarer: