Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 26 juli 2010

Sommaräng


Idag är det uppehåll men mulet, det är också varmare ute, och det ska spricka upp i em.
Måndag och början på den andra semesterveckan. Känns skönt.
Tog en bild på en riktig sommaräng här uppe i norr, full med rallarrosor. Kan tycka att det är så vackert.

Det har ju varit Trästocksfestivalen i helgen, båda sönerna har varit där. Det var så skönt när de kom hem igår. Tycker inte om när de är på festivaler.

Själva hade vi grillfest med makens stora familj i fredags. Vi var väl ca 20 personer med alla vuxna och barn. Det är alltid trevligt att samlas. Eftersom en del av makens barn bor i Timrå, snart bara ett barn, så brukar vi dra ihop hans familj, så att de hinner träffas alla släktingar. Min familj är inte lika stor :), så det är lättare att få ihop det.
På lördagen var det tjejfest hos två av kompisarna i kvarteret, men jag gick aldrig ut. Hade sovit dåligt fredagnatt och kände mig lite trött.


Sedan har katten Gustav varit hem och hälsat på ett par dagar, innan han drog till stallet igen. Han och bruna katten Felix tog sig en sovstund ihop. De är så söta dessa katter.

Känner mig lite seg, har skjutsat sönerna på Kappa imorse och lade mig vid kl 8, sedan väckte mor mig kl 0830 (ringde fel) och somnade om vid 9 och sedan ringde hon kl 10 igen, så huvudet är nu lite tungt. Men jag steg upp iaf vid 1030. Blev inte så mycket sömn denna natt heller, man har ju semester och är uppe länge. Men jag känner att jag får huvudvärk när jag har oregelbunden sömn :( .
Men det är ju mulet väder, så det spelar ju ingen roll om man tar det lugnt en sådan här dag :)

Imorgon fyller min älskade äldste son 20 år. Han går nu in i vuxenvärlden, med ett litet sår i pannan, efter att ha halkat på stenar och måsta sy två stygn. Sensmoral: Stanna hemma med mamma!! Nä, jag skojar. Det kan hända den bästa, även maken kom hem för några år sen med sår i pannan efter att ha halkat i ett inte riktigt nyktert tillstånd på en klippa. Dessa män :)
Jag älskar mina söner så mycket, så att det nästan tar ont, och de verkar växa upp till två självständiga män. Det har hänt mycket på färden mot deras vuxenliv, och det har inte varit lätt alla gånger men på något sätt, så tar vi oss vidare hela tiden. Det gör mig så stolt. Jag är dessutom stolt över att de är så goa, sociala, artiga och ja, helt enkelt underbara :)
Älskade 20-åringen, vi har kämpat på under åren och står varandra väldigt nära. Det är så skönt att du har jobb och verkar trivas med det. Du har planer på att resa, vilket jag tycker att du ska passa på nu när du är ung och ingen egen familj har.
Du kämpar på med körkortet, vilket ska fixas nu under hösten, det är jag övertygad om. Ta vara på livet, det kommer att bli precis som du vill, allt är möjligt. Älskar dig!!

Få se vad jag ska hitta på i födelsedagspresent, äldste sonen börjar ju bli sugen på att flytta och bo själv eller med en kompis. Vi får väl se vad det blir.

Vädret ser ju lovande ut framöver i veckan och till helgen är det ju Piteå Dansar och Ler. För 20 år sedan låg man på BB under PDOL. Vi ska dock bara dit på dagarna, som det känns nu iaf. Det är dyrt som tusan, så barnen får betala själva iår. De har ju jobbat, så de har ju råd :)

Ska nu forsätta med semesterlunken.

Inga kommentarer: