Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 22 juli 2010

Härlig dag vid Swensby lijda

Idag var det åska på morgonen, vilket jag älskar, låg och läste bok innan jag somnade om. (Maken var och jobbade fast vi har semester.) När jag vaknade var det mulet men kvavt och varmt, så jag, maken, yngsta bonusdotter med kille åkte till Svensbyn och Swensbylijda. Maken hade aldrig varit där, så det var kul att få visa honom en så vacker plats.

Det fanns en del fårskallar där, nä, jag skojar. Men söta får fanns där och de var så keliga, ville bli kliade på huvudet hela tiden, sötnosarna.

Vid denna vackra plats finns en hel del att se hur man levde förr i tiden och så är det ju så otroligt vackert där. Hit måste man om man aldrig varit hit förut.

Vi gick omkring och tittade på vårt kulturarv och myste i allmänhet. Skönt att få komma på ställen där man känner hur man får ro i själen.


Det finns flera grillplatser här och längst ned finns bastu med badplats. Ovanför där ån rinner ned, finns en sjö där man också kan bada.
Det finns även, om man vill ett fik som är öppet på dagtid.

Vid 1500 var det dags att hämta sönerna från Kappa, den äldste drog till Skellefteå och Trästocksfestivalen. Han fick ledigt imorrn, och ingen lyckligare än honom. Den yngste sonen drar dit imorgon efter jobbet.

Ikväll har vi ätit middag palt hos mor och far med alla barnen och en pojkvän. Även makens mamma samt min kusin Per var där.

Nu sitter man hemma och myser och börjar känna att man är nog ledig i alla fall. Härligt!! Sedan är ju mina tre älsklings katter hemma och inne samtidigt. Fantastiskt när det är sommar. De är så goa.

Nä, ska nu se " Sommar med Ernst" :) , ett av mina favorit program.

Inga kommentarer: