Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 19 juli 2010

Första semeserdagen är ljuvlig...

http://www.lidkopingonline.se/content/bb/martinfrick/blommor.jpg

Då har man första riktiga semesterdagen. Alla sover, maken, yngste sonens flickvän, bonusson med kompis. Blir snart att väcka dem.
Sitter och funderar vad vi ska göra idag, om det blir stranden eller något annat. Men solen lyser ju, så stranden lockar lite grann....i alla fall. Det här är det bästa med semester, man kan göra vad man vill :)

Sönerna jobbar sedan kl 0700, idag skjutsade min käre make dom. Tack för det älskling!! Men jag gillar inte att de dragit in en busslinje på sommaren, den gick direkt till Kappa.
Så glad att de fick jobb där :)
Äldste sonen funderar på att åka till Thailand och Malaysia med kompisar i vinter. Yngste sonen far ev till Turkiet en vecka med kompisar innan skolan börjar. Känns riktigt att de åker iväg. Man ska utforska världen innan man blir fast med familj och ansvar.

Yngste sonen har ju, som jag nämnt tidigare, varit tillsammans i tre år med sin flickvän, men de är duktiga på att göra saker på var sitt håll också. Jag gillar det. Jag var så i den åldern också.

Idag blir vi storfamilj igen, alla fembarnen blir då hemma plus pojkvänner. Då blir man "big mama" igen :)
Sedan blir vi ju fortsatt storfamilj framöver, eftersom min goa bonusdotter flyttar upp :) Ska gå energi, precis som min yngste son. Sönerna var riktigt glada att hon kommer upp, de gillar hennes charm och jag med. Vi är ganska lika i sättet hon och jag, så det kommer nog att gå alldeles utmärkt.

Igår låg jag ute och solade, mest ryggen, för antingen läser jag eller löser korsord. Det blåste massor men varma vindar. Funderade om vår lilla lusttält skulle stå kvar. Idag läste jag i PT att det hade varit flera tromber i närheten, som bla fällt björkar osv. Så då var ju känslan rätt att det blåste ordentligt.

Nä, nu ska jag fortsätta och njuta av sommaren.

Inga kommentarer: