Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 29 juli 2010

Piteå Dansar och Ler...

Piteå Dansar och ler är nu igång, mjukstartade igår. Var vi där, nej. Vi har inte tänkt vara där så mycket i år. I alla fall inte på kvällarna, utan mer på dagarna. Mina killar jobbar ju, så det blir bara fredag och lördag för dom, en ovanligt lugn PDOL med andra ord. Vi får se om vi ev går ut på lördagkväll och ser Ramblin´Minds. Vårt favorit blues band.


Det är en bild från Fingermanholmen , då sommaren är som vackrast. Jag och maken tältade här för två år sen och vi har pratat om att göra om det igen. Detta är ett minne att ta med sig genom livet, ensamna på en ö, helt underbart. Sitta vid en eld och filosofera.

Äldste sonen blev ju 20 år i måndags. Vi hade stort kalas och han hade säkert 20 kompisar här, som de flesta , inte alla pga arbetslöshet, har flyttat och bor själva. De var så kul att se dom alla, han har underbara vänner, som funnits där genom livet. Min äldste son är otroligt social och det var så roligt att se hur glad han blev över uppvaktningen. Vi var blandat unga och gamla och alla fick kramar och stort tack av den snygge 20 åringen, som aldrig varit rädd att ge en kram.
Det är så kul att se hur bra han trivs med livet nu. Det är han värd, min kämpe.

Vi hade mycket fika för en gångs skull, det är inte min stora grej, det där med fika. Men jag fick god hjälp av min yngsta bonusdotter som snart flyttar hit. Hon är för go´ den tjejen.

Igår var vi på Hamnviken igen, solade och badade. Ja, alla badade utom jag, för jag är en STOR BADKRUKA, och det blir sällan så varmt i Sverige att jag behöver bada.
Efter badet skjutsade vi yngste bonusdotter och kille till bussen. Hon skulle vara hos sin mamma ett tag till, innan skolan börjar.
På kvällen hade vi en lugn filmkväll, jag maken, sönerna plus en flickvän, makens mamma och en systerson till maken. Vi så "Hangover" och den var så bra. Vi skrattade gott hela filmen. Tänk vad skratt gör gott med en :)
Sedan satt vi oss nere och lyssnade på god musik, blues med Ramblin´Minds och irländsk musik med Molly Maguire, båda mycket bra Piteband.
Äldste bonusdottern var med killen och bonussonen var ute och spelade basket. Det tog fyra veckor innan han kom igång med uteaktiviteter. Men det har nog mest berott på att vi har jobbat och inga kompisar var hemma. Så han passade på att leva ljuva livet= sova på dagarna och nattsudda.

Nu när jag tittar ut genom fönstret, så regnar det igen. Det kommer någon skur då och då, men vad gör det. Det är underbart varmt ute, ska blir 26 grader i em. Sånt gillar jag.

Detta är ett foto från Bönhamn, där vi stannade till för två år sen. Vi åker ju ned till Timrå efter PDOL några dagar, sedan när vi åker hem ska vi stanna efter Höga kusten en natt, tänkte vi.
Det blir en liten minisemester för oss. Det kan behövas. Det har varit intensiv sommar med många ungdomar 7-10 st, till middag nästan varje dag. Det tar på kan jag säga. Dessutom är de olika allihopa och att få till det för alla är inte lätt.
Hur som helst så får resan till Timrå bli vårt vattenhål, där vi kan få ladda batterierna. Dessutom vill man gärna känna att man haft lite semester. Man blir ju lätt fast vid köksbänken med så mycket folk, som ni förstår.
Det ska planeras middagar, ska man till stranden ska det vara matsäck osv. För att inte prata om tvättmaskinen som går dygnet runt. Brukar skoja och säga: " Är vi kvinnor verkligen skapta till detta??" Tydligen är det så, annars skulle vi ju inte hamna i det.
Nu vet jag ju att vi kvinnor är olika. Många trivs att vara hemma och pyssla på med hushållssysslor och barn, jag gör det för att det är ett måste. Barnen älskar jag men jag önskar man slapp det runt omkring. Vardagsmaten är inte så kul, gillar att planera och göra goda förrätter, varmrätter osv men det hinner man ju inte på veckorna. Jag tycker om att hitta på aktiviteter med barnen och göra saker med dem. Men det är ju hela tiden så mycket annat som också ska hinnas med. Ja, i detta ekorrhjul är vi väl alla i. Men jag har god hjälp av min make, som både städar, tvättar och lagar mat, en mycket händig man ska jag säga. Ungdomarna är bättre på att hjälpa till ju äldre dom blir, om än de måste manas på.
Men jag hör nog till dom som ibland blundar för det som måste göras och gör något roligt istället.
Fast jag måste ju erkänna, att det är inte så många år bort, så är det bara jag och maken och då blir det säkert tomt i huset. Fast jag kommer nog att uppskatta tvåsamheten också, då vi kan göra precis vad vi vill :) och då är vi ändå ganska unga, hahaha. Redan nu kan vi ju lämna dem och ta små minisemestrar på tu man hand. Så, jag ska inte klaga, slut med det nu...för denna gång ;)

Maken har ju semester men som säljare verkar det vara svårt att inte jobba, han har gjort affärer med kunder sedan han gick på semester. Sedan är han och svetsar med äldste sonen med ett beställningsjobb som de har. Han är bra på arbeta, ska jag väl också säga. Han var arbetslös i vintras och det passar inte honom, han mår så mycket bättre när han får jobba.
Själv tror jag att jag ska klä mig och åka iväg med skräp. Passar bra i detta väder :) men det ska visst spricka upp och blir hur varmt som helst.

Ha en härlig PDOL helg alla!!

PS Satt och tittade på gamla glassar, bla från 1978 och hittade min favoritglass, Geleapelsin. Mums!!





Inga kommentarer: