Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 11 juli 2010

Sommar och poolparty



Det blev lite stora bilder :) men jag fixade inte att göra dem mindre, när de var från hotmailen. Är inte så bra på detta.
Men detta foto är från vår helg i Luleå, förra helgen, då vi hade det så mysigt. Vi satt vid vattnet och drack champagne, åt kex och ost och spelade backgammon. Ännu en helg att lägga till minnet och plocka fram när vi blir äldre.

Igår var vi i alla fall på poolparty, mycket trevligt med gamla bekanta och nya ansikten. Det var jag, maken och bonussonen som for dit. Bonussonen stannade dock inte hela kvällen, utan cyklade hem efter ett tag.
Bonusdöttrarna är ju i Timrå och mina söner åter på fest, äldste sonen var också på poolparty och yngste sonen var på en fest i en by utanför Piteå.
Vi lite utomlandskänsla när man satt där vid poolen, solen sken och folk badade, drack gott och surrade på. Vilken härlig kväll. Innan poolpartyt åt vi hos bästgrannarna som bjöd på grillat och ugnsstekt färskpotatis. Mycket gott.
Tur att vi åker iväg en vecka i september, om allt går som vi planerat. Då följer bästgrannarna med. Gissar att vi får en rolig vecka med dom :)




Ville bara visa en av våra favoriträtter, som maken brukar woka, marinerad fläskfile, äggnudlar, wokgrönsaker, färsk paprika och majs. Blir så gott och det wokas på makens egenhändiga gjorda wok. Familjens favorit.
Man behöver inte alltid laga mat på denna. På kvällarna gör vi ofta upp en eld och bara sitter runt den, så mysigt.

Idag blir det fortsatt städning Det var putsdamm överallt och jag hann bara köket och hallen igår. Var tvungen att ta ned gardiner, dammtorka överallt, putsa fönster, duscha blommor, you name it. Nästa gång får de som putsar vara med och städa tror jag, så att de förstår hur mycket putsdamm det blir. Idag blir det vardagsrummet, sovrummet och kontoret och om jag orkar, allrummet uppe. Men det är så varmt, så man får väl städa i bikini.

När vi får semester, blir det att åka på badstranden, så att vi får lite färg på näsan och då menar jag bonussonen, maken och jag, som är blekare än blekast. Man kan inte tro att bonussonen haft sommarlov i fyra veckor :) Som grannen frågade, om han hade solat i en potatis källare, skratt
Tyvärr ska det städas denna helg innan semestern, så det blir inget sol och bad idag heller. Men han ska ju klippa gräsmattan klart, så då kanske om han tar av sig lite, kan få lite färg.
Han suckar lite, han tycker nog att det är lite tungt, när han måste hjälpa till här, men så är det hos oss, alla ska hjälpa till. Jag och maken är inga tjänare till ungdomarna. De vet väl inte alltid vad de ska göra men det gör i regel det vi ber dom om.
Fast de kan ju numera helt på egen hand, ta bort tallriken från bordet och in i diskmaskinen, utan att vi säger något. Funderar på att lära dem att skjuta in stolarna också, men maken tror inte att vi hinner lära dom det innan de flyttat hemifrån, skratt.

Nä, om jag skulle slita mig från datorn och bjuda maken och bonussonen på frukost, så att vi kommer igång. Ha en skön söndag, de som får slappa :) men även ni andra också :)

Inga kommentarer: