Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 28 juni 2010

Vilken ljuvlig dag!!


Idag ska jag njuta, precis som våra söta katter. Tog nationaldagsledigt idag och tänker bara göra det jag själv vill göra.
Det är varmt och härligt ute, så jag ska börja med att klippa gräset. Förena motion med nytta. Sedan en dusch och stan.
Har ätit frukost med yngste sonen innan han for och jobbade. Han övningskörde till jobbet.
Mysigt att få en stund med honom på morgonen.

Äldste sonen är ledare på sjösportslägret på Svinöra i veckan. Det är ung 40 barn, varav 36 pojkar. Tur att han har god hand med barn, bättre än mig faktiskt, för jag har inte samma tålamod.

Jag har ålagt bonusdottern och yngste sonen att deras rum ska STÄDAS, inte bara plockas ihop, vilket de anser är att städa. Att städa betyder att man dammsuger, skurar och DAMMTORKAR, vilket de inte vet vad det betyder. Så jag har nog verkat lite extra grinig ett tag. De lämnar grejor överallt och tror av någon anledning att någon annan ska ta bort det eller att det försvinner av sig själv, det kan inte släcka TVapparater, inte taklampor, inte ställa in disk i diskmaskin (vilket man kan redan när man går på dagis). Man får påminna dem hela tiden, tror att jag blir TOKIG.
Det märks att äldste sonen har blivit äldre för han tar mest ansvar då det gäller detta.
Stackars bonussonen, han får också en del av detta men han vet inte heller hur man plockar bort. Dessutom kommer han att väckas kl 12 varje dag, spelar ingen roll hur sent han la sig. Han är nog vaken flera timmar efter alla har lagt sig.

Så idag är det min dag, och till helgen är det min och makens helg. Då far vi tidigt lördag morgon och kommer inte hem förrän söndag em. Så ljuvligt!!!!! Barnen får klara sig själva, punkt. Vill de vara hungriga, får de vara hungriga osv. Mat finns i kylskåpet och frysen.
Vi åker till Luleå och ska bo på hotell och bara njuta av varandra. Det var länge sen och jag behöver det. Det har varit ett intensivt halvår och ungdomarna ökar ju bara farten när det blir sommar.
Sönerna håller på med körkortet, jag och äldste sonen ska nu göra en intensiv period med teorin. Köra kan han hur bra som helst. Ska bli så skönt när detta är i land.
Eftersom maken jobbar borta, så blir det jag som har mycket ansvar här hemma och den som skjutsar och hämtar. Eftersom ungdomar inte vet hur man planerar, så blir det mycket extra skjutsningar.

Bonussonen har fått lite sommarjobb. Han ska få klippa gräs hos en god vän till oss för en slant. Det kan vara bra för honom att få lite extra pengar.
Sedan ska han ju vara här ett bra tag, så då blir det att klippa gräs även här samt städa sitt rum men det får han ingen slant för. Det hör till att man hjälper till hemma.
Oj, det blev nog mest gnäll idag, jag som ska njuta, skratt!!

Nä, ska nu gå ut och klippa gräset. Sedan ska det fikas och strosas på stan i lugn och ro.

Ha en skön dag i det vackra vädret.

1 kommentar:

japp sa...

Hallelååå.. ahaaa..så du känner syrran me, äldsta syrran min..ok.
Ja världen är allt liten..
Hoppas er midsommar var kanon.. vi var i Skellefteå, hyrde stuga å mådde bara såå gott. De gör vi såå gärna om nångång.

Hoppas du får en fin Onsdag..kram på dej. Helén.