Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

måndag 2 augusti 2010

PDOL över...skönt!!

Jaha, då var PDOL över för denna gång. Vi hade trevliga dagar både torsdag och fredag på dagen. Solen sken och vi med den. Vi satt på Krokodiltorget och lyssnade på god musik. Här är mamma och min makes systerson från Uppsala.

Gänget mer eller mindre samlat, här är en av våra bästa kompisar och pappa. De mådde gott i solen och hade go´dricka. Det är roligt när man kan samlas alla generationer. Killarna jobbade fortfarande och bonussonen med kompisar gick runt på stan.
Bonusdotter med kille var på hans stuga och byggde. Så med andra ord, hade alla fullt upp men med olika saker :)

Här är jag och två Peter, ex pojkvän till vänster och maken till höger :) Inte konstigt jag hade trevlig, hahaha. Det är faktiskt kul att fortfarande ha kontakt med pojkvänner från högstadiet, fast det är så länge sen. Han har dessutom tränat yngsta sonen i handboll, en mycket bra tränare.

På fredagkväll for sönerna ut och roade sig. Allt förlöpte väl till kl 0130 då yngste sonen blev akut sjuk (inte fyllsjuk) och fick åka in med ambulans till sjukhuset. Troligtvis för varmt och för lite vätska (då menar jag vatten). Han höll i alla fall på skrämma livet ur storebror och resten av familjen. Så det var till att åka upp på akuten och möta upp ambulansen. Efter några timmar på akuten blev han inlagd för observation. Men det fortsatte lugnt och han mådde bra på lördagen, egentligen ville de ha kvar honom till söndag men det ville varken han eller jag, så jag lovade läkaren att observera honom och komma in om något tillstötte. Men han mådde som vanligt igen. Usch!! Man blir så rädd. Kan väl säga att de kollade upp så att han inte hade blivit drogad men det fanns inget, varken i urinen eller blodet och det var ju skönt.

En av våra vänner ( och en av min förra makes bästa vänner) jobbar som ordningsvakt på PDOL, en härlig person, var upp och gästspelade med ett rockband. Mycket uppskattat kan jag säga. Denna man är en av de goaste personer jag känner.

Igår söndag så hade vi en städ- och röjardag. Vi kastade skräp på återvinningen, pantade flaskor, klippte gräs och städade. Tvättmaskinen gick hela dagen och jag vek tvätt som en tok.

Svärmor och makens systerson var förbi en sväng på kvällen. Sedan såg vi film, maken och jag, men jag kan väl säga att jag somnade efter drygt halva filmen, som vanligt. Men den vara ganska seg ska jag säga, en fransk film, där inget hände.

Idag blir det till att göra ärenden på stan samt handla mat. Jag ska laga mat till ungdomarna och sätta i kylskåpet, eftersom jag och maken åker på en minisemester till Timrå och Höga kusten. Tyvärr verkar det som att det blir bättre väder här uppe och skitväder där nere men strunt i det. Vi kan behöva lite lugn och ro och tid för oss själva efter denna intensiva sommar.

Solen lyser, då kan man hänga ut mer tvätt, för trots all klädtvätt igår, är det inte slut.

Ha en fortsatt skön sommar. Det ska jag ha, mina två sista semesterveckor samt resten av sommaren.
Sedan ska jag börja längta till Kreta, fast det gör jag redan :)

Inga kommentarer: