Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 15 februari 2009

Sköna söndag

Katterna Herbert och Gustav

Det fortsätter att vara kallt, katterna tittar heller ut än att de går ut. Förstår dem. Skulle absolut vara katt i mitt nästa liv om jag är ett djur då. Naturligtvis ska jag bo hos en snäll familj. Gillar katternas sätt att vara, självständiga, goa, livsnjutare osv.
Fast just nu är de understimulerade, varit ute för lite och busar och jagar varandra runt i huset, så tussarna flyger.

Det är som vanligt tyst i huset denna tid på dygnet och jag njuter av det.

Det var ju Alla Hjärtans Dag igår, inget som vi firar speciellt, mer än att kramas lite mer kanske (om det går, vi är en kramig familj). Äldste sonen sa innan han lade sig igår (inatt), får man en Alla hjärtans godnatt kram, och jag svarade, det är ju söndag nu. Vad spelar det för roll, sa han då och det har han alldeles rätt i, vad spelade det för roll. Mina söner har alltid varit så kramiga och det har inte spelat någon roll vilken ålder de varit i, eller om de har haft kompisar här. Jag blir så glad i mamma hjärtat av det. Även min sambo är en riktig kramig person (det var min man också), så jag har haft tur.
Men denna dag passar det ju att tänka på alla hjärtsjuka, gamla som unga.

Jag fick i alla fall frukost på säng av min sambo denna lördag, det är så mysigt. Han lyser verkligen upp min tillvaro.
Sedan, när jag tog min dusch, så fick jag duscha i kallvatten. Då hade min äldsta son hunnit duscha, LÄNGE, så det fanns ingen varmvatten kvar. MORR, jag hatar kallvatten. Dessa tonåringar, förr var de två som tog allt varmvatten men nu bor ju äldsta bonusdottern hos sin mor, så hon knycker väl att varmvatten där, ha, ha. Så nu skäller jag bara på min son, skratt.
Sedan for vi på min mans grav och skottade bort ALL SNÖ som hade kommit och tände ljus i lyktorna. Såg så fint ut när vi lämnade graven.
Stannade till hos en släkting till min sambo, sedan veckohandlade vi.
Jag lagade sedan både förrätt och varmrätt. Gjorde en jättegod räksoppa till förrätt med bröd till samt baconlindad fläskfile med en hot sås och klyftpotatis. Naturligtvis med en god sallad till. Bästgrannarna var över och åt, hon hade jobbat hårt med att montera en soffa hela dagen och han var jätte förkyld och hade jobbat. Så de uppskattade att få komma över och käka. Sedan för svann ungdomarna.
Vi tog en backgammon, sambon vann förstås :( men jag har blivit en bättre förlorare, eller...
Sedan tog vi trappan upp, gjorde en brasa och kröp ihop i soffan, och jag halvsov förstås som vanligt. Men mysigt var det.

Idag ska killarna söka jobb och jag ska dammtorka.
Till middag blir det älgstek, mums!!

Inga kommentarer: