Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 22 februari 2009

Helgerna går för fort....

Redan söndag, vaknade av tre busiga katter, som letar sin vita möss, som de satt under soffor och byråer. Lika bra att kliva upp tänkte jag. Ska sätta på lite kaffe åt min hjärtas vän, han ska iväg och fortstätta med bilen, stackarn.

Snöar gör det ute och ca -6 gr ute. Vad bra att det snöar, det har ju inte snöat någonting i vinter-fniss-
Det ska tydligen bli en rekordvinter i år med snömängden.

Har inte kommit på ännu vad jag ska göra till middag idag men det löser sig.
Vi har annars gjort väldigt go middag både fredag och lördag. I fredags åt vi lövbiff med sting, det gillar ju vi :). Till det hade vi tomat och mozzarella sallad mmm. Igår åt vi fläskfile med ugnsstekta rotsaker (palsternacka, morötter, sötpotatis, stora charlotten lökar och paprika) och en supergod god champinjonsås (färska champinjonder). Sallad till förstås.

Idag ska det fortsättas att tvättas och vika tvätt mm. Städa bland scrapbooking grejorna, så det är gjort innan helgen, då vi ska scrappa. Kul, längtar som ett litet barn.

Bara en vecka kvar till sportlovet, så skönt att slippa väcka trötta tonåringar!!! Då kanske man hinner till jobbet till kl 8 för en gångs skull. Ska faktiskt börja tidigt hela veckan och gå hem lite tidigare istället, stiger upp med sambon tänkte jag.

Han åker ned till Timrå på onsdag och då blir det så tomt på en gång. Tänk vad vi vant oss med varandra. Men jag brukar ju vara bra på att hitta på saker när han är borta, ibland till killarnas förtvivlan, skratt. Då brukar de säga: Nu får han komma hem, du är så jobbig när han är borta.

Dags att sätta på the och kaffe...

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. så kul att du antar utmaningen, då ska jag kika vad du har å skriva..hihihi..

Så han ska på ranten igen, trist när han är iväg så ofta då.. hoppas ni får ett bra sportlov.. just de ja.. du jobbar väl som andra föräldrar..hmmm.. kan inte vi me få sportlov.. jag jobbar em + helg.. så jag e INTE ledig alls heller..veckan efter är jag de.

Joo.. håller me dej om bloggvänner åså... jag e såå gla för alla.. så skoj å fått lära känna så många..alla är mej så mycket värda.

Ha nu en jättegoo söndagkväll.. jag ska snart iväg å jobba..kram på dej.Helén.