Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 19 september 2008

Stackars Felix plus jag på mammografi...

Nu är han kastrerad, den yngste katten. Han är alldeles vimmelkantig o sällskap sjuk, går fot med mig. Nu ligger han o vilar bredvid mig.
Känns skönt att det är gjort, tycker alltid lite synd om dem när det är nygjort.

Inatt plockade vi vår första fästing på den äldsta katten, svår att få loss men min sambo lyckades, Skönt men nog är det äckliga kryp det där, fy.

Har då varit på min tredje mammografi, klämde mer rejält idag tyckte jag. Svar om två veckor sa de, i brevlådan. Hoppas som vanligt att allt är bra. Detta är viktigt, för många kvinnor dör i detta om än många blir botade.
En bekant dog i veckan o lämnade två barn, 15 o 17 år. Vet av egen erfarenhet hur jobbigt det är för barnen att mista en förälder. Tänker på dem
En annan bekant har tappat sin 18-åriga dotter, de har haft begravning idag. Ryser när jag tänker på vilken tung dag de ska ha haft.

Vi har bokat resa till Kreta, Rethymnon, far den 2 oktober, härligt. Synd bara att äldsta sonen inte kan följa, han har ju redan varit ledig en vecka från skolan, så det går tyvärr inte. Kommer att sakna att han inte är med. Min mor o far får titta till honom medan vi är borta.

Förkylningen sitter i, kände mig piggare på fm men totalt matt på em. Hoppas det vänder snart.

Yngste sonen är bjuden på fest på Folkets Hus. Sambon är o bastar med killkkompisar. Äldste sonen har främmande. Det betyder att jag kan ta det lugnt för mig själv.

Inga kommentarer: