Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 14 september 2008

Jag tog mig en whisky...

alldeles nyss. Jag är jätteförkyld, näsan knallröd o känner mig allmänt hängig.
Pratade med min älskling i Växjö, som var lycklig, hade vunnit golftävlingen där, vilket innebär att nästa träff blir på vår hemort, kul.
Han tyckte i alla fall att jag skulle ta en whisky, för det är visst bra, enligt honom :). Så sagt o gjort, letade o hitta en skvätt whisky o har nu svalt det, väldigt rökiga o dyra innehållet. Bör väl i alla fall sova gott på detta.

Har en härlig bekantskapskrets omkring mig/oss, men ett par har precis separerat o nu ska ev ett par till separera. Känner mig bedrövad. Visst, jag förstår att man kan upptäcka att man inte längre ska bo ihop men ibland tycker jag att folk i allmänhet ger upp för lätt. Livet är upp o ned o man får kämpa för det man har.
Fast det är ju klart, hade inte min sambo blivit lämnad, så hade jag ju inte haft turen att få leva med honom, så, livet är komplicerat. Men det är jobbigt att se ledsna o sårade människor.

Själv längtar jag som en tok efter min sambo, är fortfarande härligt förälskad efter tre år. Vi känner att vi passar varandra som handen i handsken, att vi hittat hem på något sätt.
Vi har förlovat oss, o ska gifta oss, det ville vi från första stund men vi ville att barnen också skulle vara med på tåget. Och där är vi nu, känns härligt att få dela framtiden med denna underbara man.

Min yngste tonårsson är hemma ikväll, tjejen är här. Igår var jag helt solo, för han sov hos tjejen, min äldste son på Cypern o älsklingen i Växjö. Så jag var ensam för första gången på länge, förutom två katter, o det var riktigt, riktigt skönt. Speciellt när man är så här förkyld.
Mor har varit förbi idag, kom med vindruvor till sjuklingen. Bjöd mig o sonen på surströmming imorgon. Det ska bli gott.

Vi bor ju i ett virrvarr pga att vi byggt på en övervåning samt renoverat nere(pga vattenskada), så har vi mycket i kartonger. Fortsätter att rensa o ta fram det vi vill behålla. Lägger ned saker till sönerna, som är fina minnen efter deras pappa som dog för 4 år sedan. Bla vackra vinglas från Kosta Boda, som han fått i present. Känns viktigt att de har lite saker efter honom.

nä, ska nu sms:a till min älskling o säga go natt. Han o killarna i studentförening är väl i full o gång(o då menar jag full) ;) , så han lär ju inte ha tid att prata. Ska snyta mig också.

Inga kommentarer: