Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 26 juni 2010

Fortsatt skön midsommarhelg!!

Vill först bara visa den fina blombuketten min yngste son fick vid stipendium utlämnadet. Solrosorna är så vackra, man blir glad när man ser dem i köket.

Midsommarafton, vaknade till en strålande varm och solig dag. Var så skönt att känna de ljumma sommarvindarna. Vi har ju haft soligt några dagar men det har blåst kallt men igår var det varma vindar som kom.
På fm var jag och maken på min förra makes grav och satt upp en liten midsommarstång. Det blev så fint det jag hade planterat på graven.
Känns skönt att vi kan gå dit tillsammans, men de hade ju en fin vänrelation.

Kl 1200 for vi på sillunch hos goda vänner vid havet. Det var en buffé, helt fantastisk. Tog bara lite av varje men höll inte på att orka äta upp det. Det var så soligt men här sitter vi i skuggan av en stor tall. Den kom upp till diskussion, alla tyckte att den skulle huggas ned utom den manlige stugägaren :).


Sedan blev det kubbspel, mycket trevligt. Här ser ni mitt vinnande lag :))). Vi vann ganska överlägset måste jag säga, fast det tisslades om att vi fuskat men så säger man ju ofta när man förlorat, skratt.

Det var verkligen en ljuvlig dag. En del modiga badade i havet, jag tillhörde dock inte den skaran. I Sverige blir det sällan så varmt att man vill bada i något vatten. Ett hastigt dopp kanske det kan bli, möjligtvis.
Vi 1600 for vi hem, skulle förbereda för den gemensamma grillkvällen hos bästgrannarna. Vi var sammanlagt 12 personer.
Sönerna var på Fingermanholmen och firade där och grillade med goda vänner. Bonusdottern var i Älvsbyn. Vi hade bara yngste bonussonen med oss, nattsuddaren i familjen. Har svårt att gå att lägga sig och är därför lite trött på dagarna ;).


Här sitter vi och intar den goda middagen i glada vänners lag. Fast de ser koncentrerade ut, måste vara maten som är god, skratt.
Som vanligt så var jag körklar, sådana här kväller, i fall att någon ungdom är i behov av hämtning. Det gör jag så gärna, känns bättre för mig själv. Men nästa år är alla myndiga och då får de nog ta ansvar för sig själva.
För mig blev det en tidig kväll, blev så trött av all god mat hela dagen, havsluften och trevliga människor. Så jag sa god natt redan klocka 2300. De övriga fortsatte längre. Tror maken lade sig kl 0400 och bonussonen vid 0430, två nattsuddare. Sönerna ringde vid 0200 och sade att de sover borta. Alltid skönt att veta. Sedan kunde jag sova lugnt. Fast jag låg och grubblade lite på livet innan jag somnade om, djupa tankar och andra mer lätta tankar. Har mycket av det i mig, fast alla ser det nog inte.

Idag är det en varm men mer molnig dag, verkar riktigt skönt ute. Nästan kvavt. Det är sillunch hos mor och far idag kl 1300. Ska väcka maken kl 1200, bonussonen får sova vidare.

Ska nu ta och äta lite frukost och njuta av tystnaden. Sätter mig ute och mår väl.
Ha en fortsatt skön midsommar helg.

1 kommentar:

Bibban sa...

Jag önskar dig en skön fortsättning på midsommar. Ser ut som ni haft en lyckad fest:)
Kram Bibban