Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 6 juni 2010

Sveriges nationaldag!!

http://blogg.forr.se/wp-content/uploads/2009/06/nationaldagen.jpg


Det är ju Sveriges nationaldag idag. Det är väl bra men vi är ju inte så vana att fira den om man ex jämför med Norge, där det är stor sammanhållning och festligheter.
Men jag känner mig stolt att bo i detta land och trivs bra här. Gillar också att vi är mer mångkulturella nu.
Men det blir inte så mycket firande idag. Ska faktiskt baka, kors i taket. Fyller ju år imorrn.

Helgerna går fort, som vanligt. Ungdomarna har varit på språng hela helgen, också som vanligt.
Men bonusdotter och kompisar var faktiskt här och spelade spel i fredags men sedan sov hon hos killen. Äldste sonen och yngste sonen var på gemensam sammankomst hos kompisar. Yngste sonen har hjärte sorg, då han och flickvännen har tagit uppehåll. Lider med honom, mammahjärtat ser ju att han är ledsen. Men av erfarenhet vet jag ju att det går över men det är ju inte så lätt när man varit tillsammans i tre år. Suck!! Dessutom är det världen goaste tjej. Så jag förstår honom. Jag kommer att sakna henne.
Då är det skönt att se att storebror och kompisar peppar honom. De är så söta med varandra.
Lördag kväll var det åter fest, för alla tre, en var på Kalles, en på 18 årsfest på Norrstrandslogen och en spelade volleyboll och var på stan.
Det var crusing på stan igår pga dragracing tävlingar i Långnäs, så jag förstår att ungdomarna drog på stan. Men jag är alltid lite nervös att det ska hända dom något när det är så mycket folk i omlopp och en del kanske har fått lite för mycket i sig.
Men man kan ju inte låsa in dom. Man har ju varit ung själv en gång.

Själv for vi och hälsade på goda vänner, som vi inte varit hos på mycket länge. Alltid lika trevligt att se dom. Dessutom har de en hund och åtta katter (förutom häst också men den är ju i stallet), så jag som älskar djur är ju i paradiset.
Min äldste sonen älskar också djur. De två övriga tycker också om djur men visar väl inget större intresse åt dom som jag och äldste sonen.

Igår städade jag ut kylskåpet och det blir alltid så fin och man känner sig så nöjd :) Maken och äldste sonen var och svetsade ett tag.
Sedan grillade vi, äldste sonen, bonusdottern med kille och killkompis. Det blev så gott. Yngste sonen var bjuden på annat grillkalas.

Ska nu ordna frukost till yngste sonen och maken.

Ha en skön nationaldag! Det ska vi ha. Kramar!!

Inga kommentarer: