Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 20 juni 2010

Fyra veckor kvar...

...till den underbara semestern. Men än så länge så lyser sommar känslan med sin frånvaro. Det är för kallt för det, och regnigt. Det har regnat i tre dagar nu.
Men det är vackert ute, alldeles kolossalt vackert. Älskar denna tid före midsommar.

På jobbet är det hektiskt och till veckan blir det nog ännu mer hektiskt nu. För nu täcker jag upp, förutom min egen vårdcentral, även Hortlax. Min kära kollega där har gått på semester och åkt iväg med husbilen och familjen. Så nu blir det att jobba dubbelt.
Maken har varit i Eskilstuna i tre dagar och kom hem fredagkväll. Då kom även mina gamla svärföräldrar förbi. Alltid så roligt att se dem.

Det har varit kalas i veckan. I tisdags fyllde en av mina vänner år och igår på lördagen var vi på ett 40-års kalas samt 6-årskalas. Det var sönernas ingifta faster och lillkusin som fyllde år.

Lördagkväll hade vi "fin middag" här. Vi bjöd vårat värdpar från bröllopet, fotograferna från bröllopet och våran utmärkta chaufför från bröllopet, på en lite sen tackmiddag.
Sedan var ju våra ungdomar med respektive med förstås, så vi var 13 personer allt som allt. Först fick de börja mingla i "salongen" :), där det serverades mousserande vin och tre olika sorters snittar. Mycket gott!
Sedan blev det förrätt, sparris med parmaskinka, ruccola och parmesanost på rostad toast. Mycket lyckat. Till det serverades vitt vin eller öl.
Till varmrätt var det helstekt oxfile med potatisgratäng och murkelssås. Till det serverades det rött vin, öl eller cider. En liten snaps till det.
Till efterrätt var det Tiramisu, kaffe och likör.
Jag tror inte någon var hungrig sen. Och fast vi gjort maten själva, så måste jag säga att det var fantastiskt gott.
Och vi hade en riktigt rolig och trevlig kväll med vuxna och ungdomar.

Mor och far kommer hem på tisdag, efter en dryg vecka i Stockholm. Sönerna har varit och klippt gräset där, annars skulle det väl ha varit upp till knäna.
Hemma på vår gård är det mest maskrosor och lite gräs. Gräset väntar på att klippas av bonusdottern. Men det regnar, så det är lite svårt nu.
Hon och killen har varit ihop i 6 månader idag, grattis :)

Ja, till helgen är det midsommar. Sedan blir det mörkare igen. Tänk vad tiden går fort. Men jag ska försöka njuta av sommaren, för den är ju så kort.
Vi är här hemma som vanligt, får se vad vi hittar på. Bonussonen skulle nog komma upp.
Ska sluta tidigt torsdag innan midsommar och sedan ska jag vara ledig på måndagen. Den måndagen ska jag ägna åt mig själv. För maken jobbar, två av barnen jobbar och de två övriga barnen får klara sig själva helt enkelt. Får kalla det för ego dagen, hahaha. Men det är jag värd :).

Den 3 juli, ska jag och maken äntligen ha en miniweekend för oss själva. Då har vi bokat rum i Luleå. Ska bli så mysigt att bara få rå om varandra. Jag hoppas det blir fint väder, så vi kan vara ute hela dagen och strosa, äta gott och må väl. Sedan blir det väl middag någonstans på kvällen.

http://www.realtid.se/ArticlePages/200812/12/20081212084217_Realtid746/victoria_daniel_250.jpg


Jaha, då har de äntligen fått gifta sig. Den 19 juni 2010. Man hann ju nästan känna att de hinner nog blir för gamla att skaffa barn men de har ju förhoppningsvis några år på sig.
Är väl ingen royalist men nog är det ju fantastiskt vackert med vigslar och bröllop. Och det lyser ju kärlek mellan dom. Precis som det ska vara. Så grattis till Daniel och Victoria.

Ska nu ev angripa strykhögen...innan det blir ett berg. Fast det är redan ett berg, suck.

Ha en skön vecka och njut av sommaren...det är min prioritet här framöver.

Inga kommentarer: