Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

tisdag 1 juni 2010

Idag är det sommar!!


Ja, denna tårta får väl symbolisera både sommaren och sonens tårta. 1 juni, då är det sommar, oavsett väder. Nu har det ju varit soligt i flera dagar men det är inte så varmt i skuggan. Har väl varit 13 gr ungefär.
Varje år när yngste sonen fyllt år har han velat ha en jordgubbstårta med färska jordgubbar. Det är ju inget problem idag men då han var liten, då fick man leta och tyvärr fick man inte alltid tag i färska jordgubbar. Denna tårta är underbart god med marsan kräm, mosade bananer, jordgubbar och lite jordgubbssylt som fyllning. Den blir suveränt god.


Här får han en massa presenter min käre son. Han tyckte det var härligt att fylla 18 år. Förstår honom. Ytterligare ett kliv ut i vuxen livet.
Fredagen for han efter kalaset med sina vänner på Kalles galna krog för första gången. Han hade hur kul som helst. Även storebror var med.
Lördagen kom hans vänner och åt Tacos här och sedan for de på Kalles igen. Så det blev en hel helg med galej för honom :)
Storebror for till Umeå och brännbollsyran på lördan, och roade sig. Tänk, där har man själv roat sig i tre år på denna yra då man studerade där. Det var härliga tider.

Själva var vi ute och körde bil med bästgrannarna. Det var så mysigt att få köra omkring och bara se sig omkring i vår vackra bygd.

I söndags var vi ute som hela dagen, jag och maken. Fixade och donade och han klippte gräset. Det blev så fint på en gång. Längtar tills jag får plantera blommor ute.
Sedan hissade han vimpeln i flaggstången och vips var sommarkänslorna där igen.

Igår kväll var vi ute på promenad. Det är så vackert ute, denna skira grönska, häggen som blommar och doftar så gott, ja, en del syrener blommar också, känns lite tidigt. Kändes som att jag aldrig ville gå in.

På jobbet är det hur mycket som helst att göra, tänkte att det kanske skulle lugna ned sig men icke. Dagarna bara försvinner. Maken har rest söderut, till Umeå och ska även en sväng till inlandet. Kommer hem på torsdag. Har nyss pratat med honom, så skönt att få höra hans röst innan jag går och lägger mig.
Sönerna har varit och spelat fotboll. Bonusdottern hos killen, som vanligt.
Själv har jag varit duktig och städat allrummet och badrummet uppe. Det blev så fräscht. Alltid skönt att sätta sig ned sen när man städat.
Mor och far varit förbi en sväng.

Tiden före midsommar är ju den vackraste tiden och jag ska verkligen försöka njuta. Det gör inget att man jobbar, för det är skönt att jobba och se det vackra runt omkring sig. I sommar ska vi vara ledig 4 veckor tillsammans. Får se vad vi hittar på.

Jag sparar fem dagar varje år. Vi har tänkt att åka iväg själva på en längre resa några veckor när vi fyller 50 år. Det är ju bara ett halv år mellan oss. Vi vet väl inte vart men åt Thailands hållet kan jag tänka mig.

Just nu känner jag mig mycket priviligerad i livet och det känns så skönt :) att kunna och få ha den känslan igen.

Snart är det examen och sommarlov. Ungdomarna här i Piteå har jobb, känns skönt. Maken ska vara nere då bonusdottern i Timrå går ut 9:an. Då är det dags för henne att ta nästa kliv mot vuxenlivet. Men det går säkert bra för henne, för hon är en ljuvlig person. Väldigt lik sin far :)

Skönt för ungdomarna att ha sommaren framför sig med allt den har med sig. Det var en härlig och rolig tid att vara tonåring, man har många minnen från den tiden :).
Att resa var det jag ville främst och det sitter nog i mig än. Hade tänkt hinna resa mer men blev mamma lite fortare än jag hade tänkt, skratt. Men det går ju utmärkt att resa med barn också. Det är väldigt roligt att resa med dem. Har varit iväg flera gånger själv med dem, både i Sverige och utomlands. Inga problem. Men nog är det ju kul när hela familjen kan fara tillsammans.

Nä, dags för sängen. Ny dag väntar.

Inga kommentarer: