Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 9 maj 2009

Uppdatering på plats...


Ja, det var ju ett tag sen jag skrev. Har varit förkyld och trött. I alla fall så var det bara att tvätta kläder och packa igen efter fjällresan till Ammarnäs.
Denna gång bar det ju iväg till Stockholm med familjen. Bonusdottern tog bussen från Timrå och kom ned med oss.
Vi har haft så roliga dagar (förutom att jag lyckades bli så jätteförkyld), och tiden gick alldeles för fort.
Det blommade för fullt överallt och många träd var gröna, dock inte björkar och ekar men ändå kändes det grönt och fint. Försmak av sommaren helt enkelt.
Vädret var okej, ganska varma dagar men kyliga kvällar och nätter, så fort solen gick ned.


Vi kom ned på valborgshelgen. Efter att ha grupperat oss hos killarnas farfar, så åkte vi till bror med familj. Där var det riktigt härligt väder, så vi satt ut och njöt medan barnen lekte :-).
Åt god förrätt som man plockade själv med god dryck.

Sedan blev det god mat, vi åt så att vi trodde att vi inte skulle orka åka tillbaka till lägenheten.
Sedan blev det kyligt och vi gick in, då var det dags för efterrätt och kaffe.
Alltid roligt att träffa bror med familj. Kul för kusinerna att få se varandra.


Fredagen var en härligt solig dag, vi åkte till söder och träffade killarnas småfastrar, som bor där. Först tog vi en glass på Söders höjder och såg ut mot Gröna Lund. Sedan gick vi tillbaka en bit och hade picnic ute, med utsikt mot Stadshuset. Gissa om en härlig dag. Min sambo njuter till fullo.

Här är killarnas små fastrar, en fattas samt den äldsta bonusdottern.

Dagen därpå for min sambo iväg med killarnas farbror på en bastuflotte hela dagen. Vi andra for på shopping.
På kvällen var det dags för Gröna Lund. Där träffade vi min sambos syster och hennes man och yngsta dotter.
Först åt vi, mat är prio 1, :-). Sedan var det karuselldags. De andra åkte allt möjligt galet, jag tog hand om väskor. Sedan åkte vi alla Lustiga Huset, jag är barnsligt förtjust i det. Sedan försökte vi hinna med kärlekstunneln men då stängde de, typiskt, inget pussande med sambon.


Efter åt for vi alla till killarnas farbrors båt. Här är en bild på yngste sonen med farbror. Alltid lika roligt att träffa släkten. Där bjöds på tilltugg och god dryck.

Sedan var det kariokee i salongen på båten. Fastrar på G!!! Alla sjöng hellre än bra.

Här sitter de äldsta barnen och funderar om de ska haka på, och det gjorde dom.
Vi hade en riktigt rolig kväll, natt kan man väl säga. För det blev sent och vi är partyprissar hela bunten. Trötta dagen där på men det var det värt.
På söndagen åkte vi till sambons syster för lunch. Alldeles lagomt tempo för oss alla.

Sammanfattningsvis så hade vi en underbar helg. Det får nog bli traditon detta att vi åker varje vår.

Det blev ju en kort arbetsvecka men intensiv eftersom det varit röda dagar samt att jag varit ledig. Det straffar sig alltid.
Igår hann jag i alla fall fixa present åt mor, fyller 65 år på måndag men vi ska dit på middag ikväll. Kul! Min morbror med särbo kommer också.

Igår kväll var vi hos bästgrannarna på middag, igen! Vad ska vi göra utan er?! Love you!!

Har nu på morgonen sagt Lycka Till!!, till äldste sonen som tävlar för första gången i dag i kampsport i Skellefteå. Känns pirrigt. Han skulle höra av sig efter matchen.

Annars blir det att göra nytta idag. Vi får väl se hurmycket min blivande man orkar, han har haft så ont i ryggen denna vecka.
Ska nu krypa tillbaka till sängen igen, och krama på han.

Ha en skön helg alla!!

Inga kommentarer: