Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

torsdag 21 maj 2009

Skira gröna maj!!

Jag älskar tiden före midsommar. Det är så vackert ute med dessa skira gröna färger, blommor som tittar fram, fåglar som kvittrar och djur och människor som njuter av vår och sommar.
Tog en ny bild från tulpanerna, utan att jag är med :)
De har tyvärr snart blommat ut men de började ju komma fram redan i mars. Men vackrare vårblommor finns inte.


Även vallmon blommar i mitt blomland, som försvinner i sommar, ska nog flytta på den. För de är ju så söta. Men sprider sig som ogräs, men vem har sagt att ogräs inte kan vara fint :)

I söndags grillade vi ju ute, våran familj och bästgrannens familj och några kompisar till ungdomarna. Gissa vad jag njöt av att ha alla runt omkring mig. Mår som bäst då.
Min sambo har en stor wok som han har gjort och som man kan ställa var man vill och ha med sig. Sedan hänger det en hylla under den som man kan elda i, helt perfekt!!
Kan användas året om förstås.

Det är ju en sådan underbar skir grönska ute nu. Jag bara njuter att se de olika skiftningarna. Se så vackert det är.

Här är en närbild på äppelträdets knopppar. Hoppas det blir många vackra vitrosa blommor i år.

Ja, tänk vad livet kan vara härligt. Vår och försommar är underbara!!

Idag åker vi till min svärmor (jag har två svärmödrar :) ), killarnas farmor, hon fyller 65 år och bor utanför Storuman. Ska bli så skönt att åka dit, det är så fridfull och vackert där. De bor precis bredvid en stor sjö, ca tre m från vattnet.

Ska nu väcka en underbar blivande man, tre härliga men trötta ungdomar. Men först en dusch.

Ha en skön kristi himmelsfärds helg!! Njut av det vackra runt omkring er.

Inga kommentarer: