Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 24 maj 2009

Sitter och lyssnar på fågelkvitter...


...och resten av familjen sussar. Katterna har gått ut, det är en underbar tid för dem nu. Verkar bli en ny härlig dag idag, kanske att det blåser lite mer.

Helgen har varit intensiv, så jag har varit rätt trött.
Onsdagkväll kom min äldsta bonusdotter, så skönt att hon är här igen.
På torsdagen åkte vi upp till Sandsjön, ligger mellan Storuman och Sorsele, för att gratulera svärmor på 65 års dagen.
Vi tog lite paus på vägen dit. Här sitter min sambo vid Vindelälven. Det är så vacker älv med alla forsar.



Här har svärmor fått alla paket, alltid lika spännande att öppna. Hon fick snygga låga trädgårdsstövlar, trädgårdsbyxor och handskar. Riktigt snygg blev hon.
Tyvärr hade svärfar brutit benet, och ligger inlagd på sjukstugan i Storuman.

De bor alldeles vid vattnet och det är så vackert där. Här har jag tagit kort mot den vedeldade bastun, där vi badade på kvällen och doppade oss i sjön. Det var riktigt härligt.

Här sitter vi ute och njuter vid sjön. Tänk att bo så här nära vattnet.

Fredagen, härligt väder, dags att åka hem. Bonusdottern har precis doppat sig i sjön. Hon är ingen badkruka. Killarna och hon har haft riktigt kul, för i granngården var det fyra ungdomar. Så de roade sig med kubb, brännboll och spel fram till kl 0300.

När vi kom hem igen, så hämtade vi katten Gustav som varit på stallet i 9 dagar. Vi tyckte det var dags att han kom hem.
Igår kom han hem av sig själv. Men så brukar han göra. Är hemma ett par dagar, sedan drar han till stallet och hästarna.

Igår handlade vi mat och gjorde en god kycklinggryta.
Ungdomarna har varit på språng sedan de kom hem. Den äldsta har fiskat i dagarna två och de två andra har sprungit omkring med sina kompisar och hittat på hyss, nä, jag skojar.
Det är så skönt med våra ungdomar nu, de verkar inte lika rastlösa, utan njuter faktiskt av livet.

Det ska faktiskt bli skönt att det är sommarlov snart för dem. Synd bara att killarna inte har något sommar jobb. Men de får hjälpa till här hemma, bygga ihop jerry båten och dyl.
Äldste sonen får fixa sitt körkort. Det är dags!!!

Idag blir stora städar dagen, inte kul, men nödvändigt.

Inga kommentarer: