Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 10 maj 2009

Varierande helg...allt från väder till aktiviteter

Det har varit en lugn men varierande helg. Årets första åska fick vi idag, kändes som sommar nästan. Våren springer med språng steg mot sommaren. Lade märke till i helgen, att nu är det aldrig riktigt helt mörkt på nätterna längre, det är liksom skymning.
I landet blommar min tulpaner sedan snart 20 år, de verkar aldrig ge upp. De är så fina med sina gula och röd färger.
Denna tulpan ovan är dock från Stockholm, den var så söt där den stod alldeles ensam


Vi firade mors 65- årsdag, blev bjudna på middag med de närmaste. Hon fyller dock först på måndag, och får inga presenter förrän då. Då blir vi bjudna på middag igen :-) och smörgåstårta och tårta.



Ung blivande 65-års kvinna!!!!


Sedan när vi åkte hem stannade vi hos min kompis C, hon skulle hjälpa min äldsta son att sätta tillbaka piercingen i bröstet, för sådant vägrar jag göra. Gillar inte piercingar.
Sedan kom hon på att hon ville ha tillbaka sin piercing i naveln igen, så då piercade min sambo henne. Jisses vilka galningar man umgås med ;-). Den som mådde sämst av allt detta var nog jag, gillar inte nålar och blod och dyl.



Så här såg de ut sedan, de två galna människorna!!! Men de var nöjda, och det var väl huvudsaken. Vi satt kvar där resten av kvällen och såg Da Vinci koden. Ps Jag somnade inte under hela filmen :)

Idag har vi storhandlat, till middag gjorde jag en jätte god lasagne. Känner mig riktigt stolt faktiskt. Bjöd bästgrannarna på middag. Vi äter så ofta där, så det känns kul att få bjuda igen.

Sedan for jag och min kompis C på scrapbookingkväll. Det var riktigt kul.

Yngste sonen har varit på datalan från lördag till söndag, kom nyss hem. Fredagen tillbringade han med flickvännen.
Äldste sonens första tävling blev fyra matcher, han förlorade tre och fick en lika men han var så nöjd. Han tyckte det var jättekul. Han var där mest för att se och lära, han har ju nyss börjat.

Det är hockeyVM sista dag. Sverige tog brons mot USA, nu leder Ryssland mot Kanada, och jag hoppas förstås att Ryssland vinner.
Fotbollsäsongen har börjat. Min sambos äldsta dotter, som står i mål, blev utsedd till bästa spelare i helgen. Kul, det sporrar vidare.

Hej hopp, nu är helgen slut igen. Dags för en ny vecka, en rolig vecka att se fram emot :)

Inga kommentarer: