Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

tisdag 14 oktober 2008

Åter från Kreta, Rethymnon




Vi har haft en underbar vecka, varmt o härligt.
Det har fungerat mycket bra med alla barn.

Vi bodde på ett litet slitet lägenhetshotell, Lefkoniko Seaside. Jag, min sambo o hans son Max delade en tvårums lägenhet, min yngste son med kompis delade en enrumslägenhet, detsamma gjorde min sambos döttrar.

Vi hade utsikt mot havet, hörde vågorna slå in mot stranden. Härligt!

Det tar alltid några dagar, tycker jag, innan man varvat ned, så de tre sista dagarna tyckte jag var skönast. Man har som kommit in i lunken.

Två dagar blåste det så mycket, så vi for på vattenland o åkte vattenkanor. Hur kul som helst.
Annars så låg vi vid havet eller poolen.

På kvällarna åt vi fantastisk go mat...älskar bara maten på Kreta!!! Jag tror alla gillade den (ja, inte min sambos äldsta dotter, hon är inte så mycket för mat)

Jag o min sambo roade oss på kvällarna med backgammon, men jag får alltid stryk i slutändan o jag blir så himla sur, är en dålig förlorare...
Ungdomarna roade sig med kortspel o lite annat...

Våra fyra äldsta ungdomar har nog haft hur kul som helst men den yngste skulle nog ha haft en egen kompis med sig. Han är för liten för de övriga o blir lite utanför o han tycker väl inte alltid att det är så kul att vara bara med mig o hans pappa.

Sedan tror jag att ungdomarna lär sig lite på en sån här resa, att ta ansvar själv.
Ex min sambos son, hade inte klippt naglarna innan han for, det är ju sånt man gör innan resan. Ingen annan hade någon sax, så han fick gå med långa naglar.
Min son glömde nescessären, det gäller att kolla packningen innan man åker. Han hade tur, tandborsten hade han i ryggsäcken.
Osv Osv

Trots att vi hade fem barn med oss, så vi vi några stunder för oss själva, ljuvligt.
Tänk vilket härligt liv vi fick tillsammans!!!

Inga kommentarer: