Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 31 oktober 2008

Fredag morgon

Alldeles tyst i huset, äldste sonen har cyklat iväg o jobba, ska göra lite svetsjobb. Det är bra, han behöver pengar.
Jag njuter verkligen av denna stund, så himla mysigt, att få vara själv o att det är alldeles tyst.
Tyst, o tyst, skatorna utanför fönstret tjattrar för fullt. Herbert o Felix, katterna, sitter o tittar på Kanske glada att skatorna inte jagar dem.

Ska plocka ihop i mitt hem idag, behöver inte städa så mycket eftersom jag gjorde det förra helgen. Skönt.

Min sambo ska börja på nytt jobb, vilket innebär att han kommer att jobba mer. Vilket innebär att hushållet kommer att ligga mer på mig. Men jag jobbar ju deltid, så det känns helt okej. Han är ändå superduktig på att hjälpa till. Han städar o tvättar lika bra som jag, men han skippar gärna dammtorkningen :)
Matlagning är han också en hejare på. Jag har tur, det var min förre man också.

Måste säga att vi är inne i underbar fas i livet, barnen är stora, sköter sig själva, vilket innebär att vi får allt mer tid för annat o oss själva. Sedan är det så härligt att resonera med dem, de är så kloka

Ikväll är det Halloween, då ska alla tre ut på fest. De får säkert kul.
Det är så kul att se att min sambos dotter har kvar sina kompisar här, det har varit fullt upp sedan hon kom hit o hon verkar njuta. Där hon bor hemma har hon längre till sina kompisar, för att hon bor på landet. Så det blir ju svårare att ta sig någonstans.
Hur som helst som får vi vara startberedda ikväll, ifall att något inträffar men det känns bara bra. Vill verkligen finnas till hands om något tillstöter.
Äldste sonen ska i alla fall på statt, han o tre kompisar ska vara utklädda till Kizz, kul!
Yngste sonen vet inte riktigt ännu vad han ska klä ut sig till men det löser sig säkert.

Imorgon väntar ljuständning på gravarna.

Inga kommentarer: