Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 1 oktober 2011

Bilder från Kreta, Platanias

Varje höst sedan vi gifte oss, försöker jag och maken åka iväg en vecka för att fira vår bröllopsdag och ladda lite batterier. I år mer nödvändigt än någonsin.
Vi åkte den 17 september till Platanias, Kreta med våra vänner.
Vi bodde på ett litet hotell, Mary, precis vid stranden. Detta foto är från första kvällen där.

Grekland ligger mig nära till hjärtat och har alltid gjort. Tycker om atomsfären där, människorna och miljön.
Här var vi på en restaurang i Chania, gamla stan. Det finns så många mysiga restauranger i gränderna.

Chania är en gammal hamnstad och har en undebart mysig hamn.

Jag gillar ju örtkryddor av alla de slag, och utanför vår restaurang, så växte all möjliga kryddor på denna vagn. De doftade ljuvligt.

Vi strosade i gränderna och denna gröna gränd av växtlighet var en av de mysigaste.

Min kära granne och vänninna, inte han på kortet, letade hela tiden efter ett vitt hus med blåa dörrar, som det ska vara i Grekland. I Chanias gränder hittade vi detta hus. Och ja, det är bästgrannen som poserar.

Havet är enormt och underbart men det kan vara ilsket och stormande. Här är det storm med gigantiska vågor och naturligtvis röd flagg. Men det blev en härlig promenad efter stranden.

Vi hyrde bil en dag och for bla till Paleochra och Elafonissi. Elafonissi är nog Europas Maldiverna, här är det underbart. Sanden färgad av koraller och kristallklart vatten.


Sanden är så vit att man inte bränner sig, ljuvligt! Fler bilder kommer.

Inga kommentarer: