Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 8 oktober 2011

Helg för återhämtning : )

Maken och yngsta bonusdottern är ju i Köpenhamn. Har just pratat med min älskling. De hade åkt kanalbåt igår, vilat lite och varit ut och ätit på en engelsk pub, sedan gjorde de en tidig kväll. De hade en lång dag igår.
Äldsta bonusdottern for på firmafest igår, hon var otroligt laddad, så jag antar att de hade kul =).
Själv var jag på spansk middag med världens bästa junta, hon en av junta medlemmarna. Det var så otroligt god mat, 4 olika förrätter från gratinerade vitlöksmusslor till snittar med chevreost och honoung, mums. Sangria till detta. Sedan paella med gott rött spanskt vin. God chokladmousse med frukt till efterrätt. Sedan blev det spel till kl 0100 innan vi traskade hem. En kanonkväll med andra ord. Hade tyvärr ingen kamera, för den har ju maken och yngsta bonusdottern, så att de kan föreviga sin resa =).

Har ju lovat mig själv att detta ska bli en återhämtningshelg, för kropp och själ. Som att sitta på en strand och meditera. Men jag måste göra en sak, dammsuga, för det är länge sen och jag är så känslig mot damm, blir snuvig och jag är redan förkyld med halsont.
Men efter det så blir det bara lugn och ro. Jag är ju helt ensam i huset, förutom katterna, och njuter av fulla drag. Väntar bara på att tevattnet ska koka upp, så ska jag surfa runt lite på datorn. Minns inte sist jag var ensam en hel helg, känner mig så lyxig men är också medveten om att jag är värd det. Behöver inte ha dåligt samvete, som man ofta har som mamma. Jag ska njuta av friden i huset till fullo.


Typ så här, som katterna kan. Bara ligga och njuta av tillvaron.

Är bjuden på middag hos mor och far. Ska se travet där, eftersom vi har tippat i juntan =) Men vi vinner aldrig men det är rätt skoj. Lite frustrerande att vi inte vinner men plötsligt så kanske det händer ;).

På tal om katter, så har katten Gustav börjat komma hem oftare och oftare. Det är nog för att det börjar bli lite kyligare. Var hemma hela kvällen igår men for tillbaka till stallet inatt när jag kom hem.
Det var varmt inatt, 7 gr och det verkar bli en strålande dag med sol och värme idag. Härligt!!

Schleich Smurf Hängmatta




Som ni förstår, så kommer min helg att se ut så här.
Ha en fridfull helg alla och ta hand om varandra. Kram

Inga kommentarer: