Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

söndag 2 oktober 2011

Läcker restaurang på Kreta

I södra Europa så växer ju våra krukväxter som träd, och de verkar växa precis var som helst. Denna vackra Hibiskus, med lite regndroppar kvar, hade en så otroligt vacker färg. Där växte den bara rakt ut vid trottoaren.

För att inte prata om alla olika bougainville, som också växer överallt, med olika färgsprakande blommor. Helt otroligt! Denna växte vid en vägg, och hade både röda rosa nyanser i samma blomma, så vacker.

Men det finns ju vackra restauranger också. Bla där vi firade vår bröllopsdag med en god middag. Det var Mylos.

När man kom in fanns det vatten med små vattenfall och stämningsfull belysning.

Det var så vackert dukat överallt, och på övervåningen där vi satt, var det strödda rosenblad på bordet.


I ett hörn var det olika glas och flaskor, och det var ett nöje att titta sig omkring. Den ena uppställningen läckrare än den andra.

Vad tycks om denna tomatstol?! Min väninna tyckte att jag skulle sätta mig, men jag kände att de skulle nog inte uppskatta om jag gjorde ketchup av alla tomater ;)

Helgen har varit intensiv, med olika händelser. Gick själv med grannarna och firade en god vän som fyllde 50 år. Mycket trevligt, som alltid med våra vänner. Men jag gick hem vid kl 21, för jag var så trött efter allt som händer.
Äldsta dottern var på fest, så jag låg ensam och tittade på TV och mådde ganska gott måste jag säga.

Idag var jag och en kompis och tittade till butikerna på scraphelgen. Köpte lite grann men kände att jag behövde inte så mycket.
Sedan har vi ätit middag på två, jag och äldsta dottern. Mysigt det med.
Jag har även hjälpt henne att packa ihop lite kläder, eller rättare sagt hur mycket kläder som helst. Trodde inte man kunde ha så mycket. Det blev flera resväskor och Ikea påse men vi har fortfarande opackat. Plus att det är mycket som är otvättat.
Hon for dock och spelade Bingolotto med en kompis. Själv ska jag ta min godis påse och se på film, Sex and the City 2. Passar perfekt för min hjärna just nu. Inget tänkande.
Jag har dock fått lite tips av en god vän, som hjälpt mig med en det jag grubblat på. Har en del beslut kvar att fatta, men bara till det bättre.

Sönerna verkar ha det bra på Malta, de har en lägenhet på gång, och verkar förhoppningsfulla då det gäller att få jobb. Känns skönt. Saknar dom dock, men mår dom bra, så mår jag bra.

Makens familj/släkt blir allt större. Idag kom en liten pojke till världen, Eddie. Det är hans systerson som har fått sitt tredje barn. Maken och yngsta dottern har varit där och titta på den lille. Vi andra får vänta till sen.

Väntar sedan att maken ska ringa, så att vi får säga god natt till varandra. Saknar dom!

Inga kommentarer: