Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

fredag 30 september 2011

Tankar

Ibland vet man inte vilken väg man ska ta. Många tankar far runt i ens huvud, runt, runt, tar aldrig slut. Efter en kämpig vecka och framför allt kämpig fredagkväll, så snurrar tankarna än mer.
Sitter ensam med mina tankar, men jag vet att kan lyfta en telefonlur och prata med någon men känner att jag behöver sortera mina tankar för mig själv.
Känns ibland som att livet har varit en enda lång kamp sedan 2004. Man vill ju att ens familj ska må bra, känna att alla får plats. Men det är inte alltid lätt att pussla ihop en stor familj, med många personligheter, en del som kräver mer än andra och få det att gå ihop. De är dessutom tonåringar med sitt tänk, så ibland får vi verkligen kämpa på. Man dras med dåligt samvete för de barn som inte kräver lika mycket och får klara sig mer på egen hand. Men det blir ju så, att man lägger kraft på den/de som behöver och de andra får lite mer krav och mindre uppmärksamhet, fast man inte önskar att det ska behöva vara så.
Jag hoppas att de känner att de finns lika mycket för oss ändå.
Just nu har ett av våra barn det extra jobbigt och maken är med henne. Och jag stöttar honom allt jag kan, och vi stöttar alla varandra, så gott vi kan.
Har i alla fall bestämt mig för vissa saker i veckan, och det känns otroligt skönt, sedan finns det mer saker som jag grubblar på men jag ska nog finna lösning på det också.


Jag har ju i alla fall min älskade make, som alltid finns där för mig =). Vad gjorde vi utan varandra. Han har det inte alltid lätt med mig ;), men eftersom han är lika envis som mig, så fixar han det =).
Vi har funnit en tillvaro som vi mår bra av(fast det är kämpigt ibland med familjen) , och den ska vi fortsätta att bevara.

Här är i alla fall vår blivande familjmedlem Dogge, han är hur söt som helst. Längtar verkligen tills han kommer till oss.

Vår äldsta dotter har börjat flytta i veckan, så vi har fixat en del grejor. Även bästgrannen har kommit med lite smått och gott till henne =) Hon och jag har också varit och inhandlat lite som man behöver i en lägenhet. Känns riktigt spännande. Nästan så att man själv skulle vilja ha en liten lägenhet, där man får börja från början.
Men ni förstår ju hur tomt det kommer att bli här hemma. Sönerna har flyttat, bonusdottern har flyttar. Ja, det blir en pärs för mig. Saknar dom redan. En liten familj på tre, det var länge sen, så där 19 år sen. Tur att vi blir med hundvalp. Djur är ju bra medicin för själen, och det är verkligen vad vi i vår lilla familj behöver nu.
Fast vi har ju också våra tre härliga katter som också ger glädje i tillvaron.

Har nu pratat med maken och ska försöka lägga mig. Äldsta bonusdottern har jag skjutsat på fest, och ska ev hämta henne när hon vill hem. Men det lär nog dröja en stund innan jag somnar ikväll, tankarna far lite för mycket runt.

Inga kommentarer: