Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 15 oktober 2011

Morgonstund



Vincent van Goghs starry night.

Så kändes det igår, kallt, klar himmel, mörkt. Månen och stjärnorna lyste upp igår när jag kom hem från Sunderbyn. Ensam och trött. Längtade efter sängen efter en natt med mycket lite sömn.

Far och dotter kom hem efter en härlig helg i Köpenhamn. De hade mycket att berätta och fina kort att visa. Veckan har varit bra (förutom min envisa förkylning).
Men då händer det som händer i ungdomarnas liv, hjärtesorg. Det tog slut med pojkvännen i torsdagkväll och när man redan har det jobbigt, så blir det jobbigare.
Det blev en lång torsdagnatt med lite sömn och mycket tårar.

Vi bestämde att vi hittar på något, så vi åkte upp till Luleå och hade en riktigt bra dag där. Hon tyckte att det var skönt att komma ut.
Men på hemvägen blev det jobbigt igen, för nu var det ju att komma hem utan att pojkvännen finns där.
Nu får hon hjälp med det hon behöver, och det känns så tryggt. Maken är med henne. Jag och hennes storasyster var med dom en stund på kvällen, innan vi begav oss hem.
Pratade med maken innan jag lade mig, och de hade det bra.

Har bett mor och far hjälpa mig lite här hemma, eftersom vi inte hinner så mycket här hemma just nu.
De ska hjälpa mig att ta in alla ute möbler, man vet ju aldrig när snön kommer.
Häcken och gräsmattan som inte är klippt får vara. Det kommer en ny vår och sommar.
Har i alla fall tagit bort sommar blommorna, och mor och far har plockat tall-och enris åt mig som jag får sätta i blomkrukorna. Är så glad att jag har dom nära. De har behövts många gånger i mitt liv och de ställer alltid upp.

Chattade med sönerna igår. De verkar trivas så bra och jag är så glad att dom har varandra. De har alltid varit mycket för varandra. Värmer i mamma hjärtat.
Igår hade de lagat kanon mat. Grillat kött i marinad, gjort potatisgratäng samt hemmagjord beasås. Jag är imponerad, själv har jag aldrig försökt mig på beasås. Det är nog bra med egen lägenhet för dom =), långt från mamma hahhaa

Äldsta dottern har nu flyttat, så när på en flyttkartong och ännu ingen adressändring men hon bor där. Ja, bor och bor, fniss. Hon och bästa kompisen verkar mest bo hos varandra, mest på Degeränget. Ja, huvudsaken de trivs och har roligt med livet, det är det viktigaste. De ska ut i kväll, bustjejerna.

Ska nu ringa maken, längtar alltid efter honom, känner mig halv om än jag klarar ensamhet väl och kan njuta av den. Men jag har varit ensam mycket på sistone, så nu känns det tomt utan honom. Men det har varit nödvändig ensamhet. Barnen går i första hand, så är det bara.

Ha en skön helg alla och var rädda om varandra. Kram


Inga kommentarer: