Ni tittar in hos en förvirrad mamma i sina bästa år!!

Så känner jag mig många gånger, förvirrad men vill väl o rör i många grytor.
Vill var en god mor, sambo o ändå hinna med mig själv.
Älskar livet men det har varit o är tungt av o till.
Så det är min vardag ni får följa....kul ibland o upp o ner ibland.




border="0" alt="räknare" />


besöksräknare

lördag 31 oktober 2009

Allhelgona helgen

http://www.svenskakyrkan.se/Sve/System/Bilder/CEFD59BA-4EA3-447D-8859-4D4EEC9EC5B0.jpg

Var lite trött imorse, ungdomarna kom hem eftersom och sa att de var hemma. Skönt när alla är inom hemmets fyra väggar, då kan man sova lugnt.

Igår hade vi i alla fall middagsgäster.
Yngste bonussonen var då på datalan och åt Taco buffé där. De var 14 grabbar som lanade ihop, kul!! Eloge till föräldrarna som ordnar detta för våra killar. NI är änglar.
Efter middagen gick vi över till bästa grannarna och badade ute i deras spa. Så härligt.
Sedan gick vi hem, männen eldade i eldkorgarna de hade svetsat, så vackert. Vi åt löjrom, creme fraiche och rödlök. Det var så gott. Havets guld!!
Sedan satt herrarna och drack lite whisky medan jag slöade vid datorn och surfade runt en stund innan sängen.

0915 ringde telefonen, då var lanet slut och bonussonen skulle hämtas. Så det var bara att stiga upp. Hatar att stiga upp före kl 1000 på helgerna. Vill sova tills jag vaknar, då man annars måste stiga upp till klockan varje dag.

Sedan åt vi frukost jag och min man med tända ljus. Mys!! Bonus sonen somnade som en klubbad oxe, han väckte vi sen på em.
De sitter nu och gör matte, han och maken. Kul på en lördag ;-)

Under em har vi och varit tänt ljus på min förra makes grav om min mans anhörigas gravar. Det var så vackert och stämningsfullt på kyrkogården. Den vackraste helgen på året.

Vi har även hunnit och titta på skotrar, längtar efter skotersäsongen :-)

Har även grattat min svärfar (eg fd svärfar men han är min svärfar i hjärtat) som fyllde år idag.

Nu väntar middag hos bästgrannarna. Tur att vi har dom :-) Hur skulle vi annars klara oss, jag bara undrar?!

Yngste sonen har skickat sms från Playa de Ingles, 30 gr i skuggan och de har det så skönt. Lyckliga han men han är värd det. Sköter sig bra och sköter skolan och är go med sin mamma :-)

Här duggregnar det, just nu känns vinter långt borta, suck!!

Ikväll är det bara bonusdottern som ska ut, en tillställning som kallas Face off för gymnasiet. Så bara en att hålla reda på.

Ha en skön helg.


1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. samma här.. vi firar ju inte halloween.. tycker det blir för mycket me allt. De räcker med julen å ev midsommar..inte ens då överdriver vi me nåt stooorfiranden.
men julen är ju ändå jul.. den största helgen..tycker jag.

Joo, vi tänder ju hos pappa varje stor helg åså.. å ibland däremellan me. Vi ska ut me lite ris å så, lägga på lite.
Det har ju lyst såå himla fint där ute på gravarna nu..
Vi får en stund å tänka lite xtra på våra kära som gått bort åså..

Hoppas allt är bra me er annars.. vi har båda tjejerna sjuka här.. hoppas de snart kryar på sig.

Nu ska jag snart iväg me krille.. ha de bra..kram på dej. Helén.